19.04.2024
 
רשת פלאנטו: תהליך שינוי מתמשך של הרגלי צריכה ומכירה

 

ראיון עם איציק פנסו, מנכ"ל הרשת. 

- בפתחה של שנת 2013, איך אתה מסכם את השנה שחלפה ומה הצפי שלך ל-2013?

כאשר מסתכלים באופן אובייקטיבי על המספרים של שנת 2012, בעיקר מבחינת מספרי הישראלים שיצאו לחו"ל, נראה כי היא דומה מאוד לשנת 2011, ולכאורה מה שהיה ב-2011 נמשך גם ב-2012. אולם לא כך הוא.

השינויים שעוברת התעשייה באים לידי ביטוי הן בתמהיל המכירות והן ברמות הרווח, גם אם רמת המחזורים שומרת על יציבות מסוימת. אין זה סוד שאנו נמצאים בתהליך שינוי מתמשך של הרגלי הצריכה ותהליכי המכירה.

אנו הקמעונאים נחשפים לתחרות הולכת וגוברת מצד ספקים אינטרנטיים בארץ ובחו"ל, מצד הסיטונאים על ידי המכירה הישירה וזאת בנוסף לתחרות הטבעית בינינו הקמעונאים. לתחרות הזו יש השפעה על רמות הרווח שהולכות וקטנות, אגב כמו במגזרים אחרים במשק, ומגמת קיטון שיעורי הרווח תלך ותגדל להערכתי גם בשנת 2013. אם נשלול תרחישי קיצון של מגה אירועים ביטחוניים, למשל איראן, לדעתי מספר היוצאים לחו"ל לא ישתנה באופן מהותי משנת 2012.

 

- לאור הערכותיך אלו לשנת 2013 איך אתם בפלאנטו נערכים להתמודדות באתגרים העסקיים?

אנו בפלאנטו צפינו את המגמות הללו כבר לפני שנתיים. היה ברור לנו שבעולם "שטוח" ותחרותי, בטכנולוגיה שמתפתחת בקצב מטורף, אנו חייבים לספק לסוכנים שלנו כלים להתמודד. ראשית, לספק להם פלטפורמה השוואתית כפי שכיום נמצאת בשימוש בידי הלקוח, ושנית לספק לו מקורות רכישה למוצרים תיירותיים במחירים תחרותיים, כולל רכישה בחו"ל.

אגב, חשוב להדגיש שפלאנטו תמיד חתרה ליתרון טכנולוגי, ומערכת השוואתית של בתי מלון הייתה קיימת כבר ב-2005, הרבה לפני שמערכות השוואתיות נכנסו לענף. השילוב של טכנולוגיה מתקדמת ורכישה נכונה הם המפתח המרכזי לשרידות המשרדים.

אנו בפלאנטו בנינו תשתית טכנולוגית מתקדמת ומתעדכנת על מנת לשמר את היתרון התחרותי של משרדינו ובמקביל חתמנו הסכמים עם ספקים באופן שנגיע למוצרים במחירים האטרקטיביים ביותר. ב-2013 נמשיך לחפש ולהגדיל את מאגר הספקים הזה, כולל בחו"ל, ולהציג אותו על הפלטפורמות שלנו. הרווח הוא שם המשחק, ואנו הופכים כל אבן אפשרית, גם אצל ספקים לא תיירותיים, על מנת לתת ערך מוסף כלכלי לחברי הרשת.

 

- מה אתה מאחל לרשת לקראת השנה החדשה?

אני מאחל לכולנו שתהיה שנה משופעת בנסיעות לצרכי עסקים והנאה, שנדע לקטוף את הפירות וליהנות מהם ושנשכיל לדעת ולהדגיש את הערך המוסף שלנו, יועצי התיירות, בפני ציבור הלקוחות. זה גם המקום להדגיש את פועלה המבורך של ההתאחדות בשמירה על האינטרסים של סוכני הנסיעות ובתמיכתה המקצועית. יישר כוח.

13/01/2013