27.04.2024
 
טיולי גשר: צריך להתכונן ליום שאחרי

 

 

נחמן קידר, היו"ר והבעלים של טיולי גשר, מכריז שהוא אינו נושא עיניו לתפקיד יו"ר ההתאחדות כל עוד קובי קרני הוא היו"ר. וגם אם קרני יעזוב, הוא ירצה לראות מי המועמדים לפני שיחליט לרוץ לתפקיד. אבל בינתיים יש לו הצעה מפתיעה: לקחת בחשבון אפשרות של תבוסה במאבקים מול חברות התעופה ומול יאט"א.

אין לי ספק שהענף נמצא באחד הרגעים הקשים שהיו אי פעם. מצד אחד יש לנו את חברות התעופה, ובראשן אל על, שמכריזות כי הן מחבקות את הסוכן וקוראות לו "שותף אסטרטגי". אבל באותה נשימה הן עוקפות את הסוכן ופונות ישר ללקוח.

לדעתי, נושא העמלה פה הוא לא הכי חשוב. אל על משלמת עמלת סוכן, אבל עוקפת את הסוכן. לופטהנזה לעומת זאת, כבר לא משלמת עמלה. אז מה, הסוכנים הפסיקו למכור את לופטהנזה? לא הפסיקו.

מצד שני יש לנו את יאט"א, שיוזמת עוד ועוד הגבלות והכבדות על הסוכן. הפרק האחרון בנושא הזה הוא החלטה 800F, שמנסה לכפות על השוק תנאים שרוב הסוכנים ספק אם יוכלו לעמוד בהם. יכול להיות שבכך יאט"א מנסה להוביל למימושו של חלום ישן: לגבות את התשלומים מהסוכן פעם בשבוע, כמו שנהוג בארה"ב.

מצד שלישי, העובדה שהשוק פרוץ וכל אחד יכול להיכנס אליו בלי שום רישוי, מאיימת על אלפי אנשים שביססו את פרנסתם ואת הקריירה שלהם על הענף הזה.

מכל זווית שלא נביט על כך, אנחנו נמצאים על פרשת דרכים מאוד חשובה.

 

- זה נשמע כמו הצהרה של מתמודד על תפקיד יו"ר ההתאחדות.

כשפנו אליי והציעו לי להתמודד, עניתי: קובי קרני עושה עבודה נהדרת. כל זמן שהוא יו"ר, המועמדות שלי לא עומדת על הפרק. וגם אם קובי יחליט לעזוב, אני עוד צריך לראות מי יהיו המועמדים להחליף אותו. אולי הם יהיו טובים ומתאימים ממני?

 

- ובכל זאת, מה אתה מציע?

אני חושב שצריך להקים צוות חשיבה שיחפש פתרונות ליום שאחרי. אני מתכוון למצב החדש שייווצר ביום שאחרי התבוסה, אם כזו תתרחש חלילה. אנחנו מנהלים שורה של מאבקים צודקים, אבל חייבים לקחת בחשבון שאולי לא נצליח בכולם.

על כך יש חברים שאומרים לי: אם אתה מחפש פתרונות כבר היום, סימן שהרמת ידיים, שכבר השלמת עם התבוסה. ואני אומר: לא נכון, זו לא הרמת ידיים ולא השלמה, אבל חשוב להיות מוכנים לכל המצבים, מהטוב ועד הרע.

13/01/2013