20.04.2024
 
הרץ: לגדול, למרות המיתון

 

מתראיין: עמוס מרטינז, מנהל תחום תיירות יוצאת בהרץ.

 

- איך אתה מסכם את 2012?

היתה לנו שנה מאתגרת, לא פשוטה בכלל. המיתון העולמי השפיע גם בתחום שלנו, והשוק הישראלי לחו"ל הצטמק להערכתי ב-10%. היינו צריכים להילחם על כל השכרה, ולמרות כל זאת הצלחנו לשמור את הראש מעל המים ואפילו לשפר את מצבנו, על חשבון המתחרים, גם אם פחות מכפי שרצינו.

 

- ומה אתה צופה השנה?

אנחנו נכנסים ל-2013 בידיעה ברורה ששוב תהיה זו שנה לא פשוטה, אבל הפעם אנחנו נכנסים אליה הרבה יותר מוכנים משנכנסנו ל-2012. יש לנו תוכנית שמתאימה למצב השוק, עם אסטרטגיה שגם אם השוק יירד, אנחנו נמשיך לגדול. אמנם יש לנו עוד הרבה לאן לצמוח ואנחנו רחוקים מאופרן, שהיא המובילה בשוק, אבל בוודאות כבר הגענו למעמד של מס' 2.

מה האסטרטגיה שלנו? נתגבר את הצוות שעובד מול סוכני הנסיעות ונגייס מנהל מכירות שידחוף את הצוות הזה לעבוד יותר חזק. גם ברמת המחירים נהיה יותר אגרסיביים כדי להסתער על השוק ולקחת עוד עבודה.

ובעיקר, אנחנו ממשיכים לסמוך על הסוכנים. היקף העבודה שהם מביאים לנו בשנים האחרונות רק הולך וגדל, ועל כך אנחנו אומרים להם בכל הזדמנות: תודה.

13/01/2013