20.04.2024
 
קווי חופשה: המכה הקשה היתה אובדן החיים בבורגס

 

מאת עמי כהן*

לסיכום 2012 אני יכול לומר שהיתה זו שנה טובה לתיירות היוצאת ושנה טובה לקווי חופשה. הדבר היחידי שהעיב עליה היה הפיגע בבורגס. ואני לא מתכוון לנזק כלכלי אלא לצד האנושי, לאובדן החיים ולסבלם של הפצועים.

נכון שהיו לנו נזקים בעקבות בורגס, אבל אלה היו בהיקף שכל מארגן שכר יכול להתמודד איתם. הנזק הקשה הוא הקורבנות. זו סיטואציה שמשאירה אותך בתחושה קשה.

דבר חיובי שראוי לציון ב-2012: הלקוחות למדו לא לחכות לרגע האחרון, כמו בעבר. אני רק יכול לקוות שזה מבשר מגמה ארוכת טווח. הלקוחות שהקדימו להזמין קיבלו שירות טוב יותר וגם מחיר טוב יותר - כי ברגע האחרון המחירים דווקא עלו ב-2012.

מאפיין נוסף בשנה החולפת היה התחזקותה של אירופה, ובעיקר יוון, על חשבון טורקיה, כיעד המוביל של הישראלים. סוף סוף גם היוונים הבינו /שכדי לקבל יותר קהל מישראל ם צריכים לשנות את השיטה. וכך קיבלנו יותר מלונות בשיטת הכל כלול וגם מגלשות מים, מה שלא יכולנו לקבל בעבר. כל זה קרה כמובן בזכות המצב הכלכלי הקשה ביוון, שגם גרם למחירים נמוכים וגם דירבן את המלונאים שם להתאמץ.

לגבי התוכניות שלנו ל-2013 - נמשיך להתחזק באירופה ונוסיף לפחות עוד שני יעדים שעוד לא הגיע הזמן לחשוף. ביוון נמשיך להציע נופש בשיטת הכל כלול, אם כי באמצע העונה יכולה להתעורר שם בעיית חדרים.

לסיום, אני רוצה לברך את סוכני הנסיעות לרגל הכנס השנתי. למרות התדמית שלנו, יש לנו שיתוף פעולה פורה עם הסוכנים ואנחנו רואים בהן פרטנר חשוב. לא הורדנו עמלות וגם לא נוריד השנה.

זו גם ההזדמנות לומר תודה לעובדי החברה על עבודתם המסורה, שבקיץ נאלצים להמשיך לעבוד גם בשעות בלתי הגיוניות. בזכותם קווי חופשה הגיעה לאן שהגיעה.

___________________________________

*הכותב הוא מנכ"ל החברה

 

13/01/2013