28.03.2024
 
אופיר טורס: להגביר את המודעות של עובדי הענף

 

 

יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל אופיר טורס וחבר ועד ההתאחדות, הוא מתראיין ותיק בחדשות תיירות. בסגנונו המסודר והקולח הוא מסכם את 2012 גם מהזווית הענפית וגם מהזווית של אופיר טורס.

 

- מצאתם את הנוסחה לגייס מספר שיא של משתתפים בכנס השנתי.

יש כאן מהלך לקרב וללכד את כל הגורמים בענף על רקע האיומים מבחוץ, שגרמו לשינוי בחשיבה שלנו בוועד ההתאחדות. כל אחת מהאפשרויות הרגילות - אילת, ים המלח, יעדים בצפון הארץ - כרוכה בעלות משמעותית. אז החלטנו הפעם בצעד חריג להתמקד במרכז הארץ, מתוך כוונה להביא כמה שיותר משתתפים, כדי שכל מנהלי המשרדים, וגם עובדים בכירים ודרג הביניים במשרדים, ייחשפו לדיונים ויבינו מה קורה במהלכים היומיומיים מול חברות התעופה, יאט"א והספקים. חיפשנו דרך להגדיל את המודעות של עובדי הענף למה שמתרחש בחזית המאבק, ומצאנו אותה בנוסחה הזו: כנס של יום אחד בלבד, במרכז הארץ, בעלות מינימלית.

השתתפות גדולה מהרגיל פירושה גם עירנות גבוהה במיוחד של הענף והעובדים בו לבעיות הבוערות. זה אכן הישג בעל משמעות גם לסולידריות בתוך הענף וגם איתות לחברות התעופה.

- איך היית מסכם את שנת 2012?

זו שנה שבאמת אתגרה את כל ענף התיירות, החל בפיגוע בבורגס, דרך הסופה סנדי ועד המבצע בעזה. כל אחד מהאירועים האלה היה יכול להשפיע קשות על הענף. מנגד, בתיירות הנכנסת היתה לנו עוד שנת שיא, דומה מאוד לשנת השיא של 2011.

במבט כולל אפשר לומר שהיתה זו שנה לא רעה. אפילו לחברות התעופה, או לפחות לחלקן. אל על כנראה תסיים את השנה ברווח, לא מעט בזכות המאמצים שעשו סוכני הנסיעות. גם באל על מודים בדומיננטיות של הסוכנים ובתרומתם להצלחת החברה, וזאת למרות לא מעט פעולות שעשתה אל על בתחום השיווק הישיר. האם זו תהיה תמונת המצב גם ב-2013? מוקדם לדעת.

- ואיך הסתיימה השנה מבחינתה של אופיר טורס?

היה לנו גידול משמעותי במכירת מוצרי שיט. יש לנו בלעדיות בשיווק חברת אן-אל-סי, ובמקביל אנחנו מתמחים במכירת כל חברות השיט הבינלאומיות, כמו קריסטל, רויאל קריביאן, אם-אס-סי.

תופעה בולטת בשיט היא קבוצות שיוצאות ביחד להפלגות בים התיכון או בקריביים - משפחה מורחבת, כמה משפחות ביחד, קבוצות חברים. ההפלגות הפכו להיות התחליף לנופש בקלאבים. אני קורא למוצר הזה "האמא של כל הקלאבים": משלמים בממוצע 100 דולר ליום ומקבלים הכל כלול מסביב לשעון. זה מוצר שמתאים לכולם - ליחידים, למשפחות, לזוגות שמחפשים חופשה רומנטית. מוצר לכל עונה בשנה.

נראה השנה יעדים נוספים לצד ארה"ב, שהיא היעד מס' 1 של הישראלים. אנחנו צופים ביקוש ער ליעדים הקלאסיים, צרפת, איטליה, אנגליה, וגם אזור הדנובה יככב השנה.

בטיולים המאורגנים מוצר הדגל שלנו ימשיך להיות "לילות לבנים" לרוסיה. יהיו לנו טיולי שבוע לאיטליה, טיולים לספרד, למזרח הרחוק, סין, וייטנאם וקמבודיה. כבר עכשיו מרגישים ביקוש גובר לטיולים במרוקו ובדרום אפריקה.

ובנוסף לכל זה, נציע כמובן את היעדים הקלאסיים רומא וברצלונה, לצד יעדי הנופש המבוקשים, עם עשרות טיסות בשבוע. בסך הכל, עד כמה שניתן לצפות מראש, 2013 צפויה להיות לא פחות טובה מ-2012, בהסתייגות המתבקשת מפני התפתחויות מדיניות וביטחוניות בלי צפויות.

- ואיך משפיעה עליכם מערכת הבחירות, שתסתיים ביום הבחירות בעוד שבועיים?

צריך לברך את חברי הכנסת על כך שבחרו את ה-22 בינואר, מועד חלש ביותר בתחום הנסיעות. בחירות בכל חודש אחר היו פוגעות בענף יותר. אגב, בעולם התיירות חודש ינואר הוא חודש של סקי, אבל גם כאן הפגיעה היא מינימלית. מסתבר שרק מעטים ביטלו או דחו חופשת סקי בגלל הבחירות.

13/01/2013