29.03.2024
 
חידושים והפתעות במד קרוזס 2013

 

מאת חגי רוזן

במד קרוזס, נציגות תאגיד השיט המוביל בעולם קרניבל (הכולל את החברות קרניבל וקוסטה), מתרגשים לקראת החשיפה של מגוון רחב של שינויים והפתעות שיהיו בשנת 2013.

להלן סקירה של החידושים הבולטים הצפויים בכל חברה:

קוסטה:

חברת קוסטה האיטלקית עשתה לאחרונה מספר רב של שינויים, ביניהם:

החל מה-1.12.2012 מכירות החברה עברו לדולרים.

לאור ההצלחה של האוניה COSTA PACIFICA, שיצאה מנמל אשדוד בחודשי הקיץ והביקורות החיוביות שקיבלנו, הוחלט להקצות את האוניה Costa Mediterranea  למסלול בן שבעה לילות לקפריסין, טורקיה ואיי יוון, אשר תצא למסלול קבוע מנמל חיפה. האוניה תפליג בחודשים ספטמבר אוקטובר לסך הכול חמד הפלגות, והמכירות ייפתחו כבר בימים אלה.

החברה פותחת את נמלי איסטנבול ורודוס לעליית הקהל. בפתיחת נמלים אלו  מאפשרת החברה לישראלים לשלם עלויות טיסה נמוכות יותר, מה שיהפוך את חווית השיט שממילא התמורה בה גבוהה - לגבוהה עוד יותר.

נמל רודוס ייפתח להפלגה שתיקרא: "שבעה חופים בשבעה ימים" לאיי יוון.

נמל איסטנבול ייפתח גם הוא במיוחד להעלאת נוסעים מישראל, לקרואטיה, איטליה ויוון באונית הפאר החדשה קוסטה פסינוזה.

מד קרוזס תשיק בקרוב חוברת הפלגות של קוסטה שתיועד במיוחד להפלגות שמתאימות לציבור הישראלי. בנוסף, החוברת תהיה בשפה העברית.

בתאריך ה-10 בדצמבר, בטקס מרשים ומרגש, החלה בניית האוניה החדשה לקוסטה - Costa Diadema. באוניה, שתהיה הגדולה ביותר של חברת קוסטה, יושקעו 550 מיליון אירו. ההשקה מתוכננת לאוקטובר 2014. קיבות האוניה: 4,947 אורחים. משקלה היה 132,500 טון. תהיה זו האוניה העשירית שתתווסף לצי חברת קוסטה מאז שנת 2000. 4,000 איש יעבדו בבניית האוניה.

 

פרינסס:

ביוני 2013 תצטרף לצי של חברת פרינסס האוניה המרהיבה Royal Princess.

פרינסס מחשיבה אוניה הזו כדור הבא של האוניות. האוניה תהיה במשקל 141,000 טון, בת 19 קומותותהיה לה קיבולת של 3,600 מפליגים, לא כולל אנשי צוות. ההפלגה הראשונה של האוניה תהיה ב-16 ביוני 2013, אז היא תצא למסלול בן 7 לילות מלונדון לספרד, גיברלטר ופורטוגל.

לאחר מכן תפליג למסלולים בני 12 לילות בים התיכון. כאשר בסוף אוקטובר תעבור להפליג באיים הקריביים.

בנוסף, "הפרויקט היפני" של פרינסס יצא לדרך. פרינסס חודרת לשוק היפני באופן חסר תקדים בעולם שיט התענוגות -  אין אף חברה אחרת המשייטת באיי יפן. מסלולים יהיו בני 9 או 12 לילות ויקיפו את יפן ואת היעדים האטרקטיביים ביותר בה, בעונת ההפלגות אשר תכלול 87 ימי הפלגה ב-9 קרוזים שונים. האוניה שתפליג בין איי יפן תהיה Sun princess.

זהו פרויקט מאוד גדול של החברה והושקעו בו משאבים אדירים ומחשבה רבה מאחר ורוב רובם של הלקוחות יהיו יפנים כאשר החברה דאגה להתאים את הפעילויות, האוכל, שפת הדיבור של העובדים וכדו' לתרבות היפנית, מה שדרש סקר שוק מעמיק בסביבה תרבותית חדשה. אולם ההפלגות פתוחות לקהל הרחב וצפויים נוסעים מכל העולם אשר רוצים להכיר את איי יפן היפים, כאשר השפה הבינלאומית אנגלית תהיה גם היא כמובן באוניה.

 

קרניבל:

חברת קרניבל גאה בעובדה כי היא חברת השיט היחידה שזכתה בשלושה פרסים עפ"י אתר הביקורות המוביל "קרוז קריטיק". קרניבל ממשיכה במסורת של אוניות כיף, מלאות בפעילויות מהנות לכל גיל ולכל סגנון, אוניות חדשות, אוכל בשפע, והכי חשוב מחירים נוחים. מעבר למחירים הטובים קרניבל מציעה על מגוון רחב של הפלגות כסף לבזבוזים באוניה ושדרוגים.

החידושים של החברה לשנת 2013 הם :

בחודשים ינואר - מרץ החברה מוציאה מספר הפלגות על גבי אונית הפאר Carnival Splendor לדרום אמריקה. החברה מציעה מחירים אטרקטיביים במיוחד.

האוניה המשופצת קרניבל סאנשיין תפליג באביב- קיץ 2013 למגוון מסלולים באירופה בני 9, 12 או 14 יום במחירי היכרות חסרי תקדים: החל מ-599 דולר לאדם. ההפלגה הראשונה תצא באפריל 2013, ולאחר מכן האוניה תעבור לניו אורלינס, משם תפליג בקריביים במסלול טרנסאטלנטי בן 16 יום. בנוסף, קרניבל תוציא השנה הפלגות גם לסקנדינביה ורוסיה כולל יומיים בסנט פטרסבורג.

האוניה Carnival Legend תפליג בחודשים אפריל עד אוקטובר להפלגות מדהימות בנות 12 לילות בתחילה בים התיכון מברצלונה או וונציה , ולאחר מכן בחודש יולי תעבור להפלגות לסקנדינביה ורוסיה במחירים מפתיעים.

האוניה תחל את ההפלגות מנמל דובר שליד לונדון, בתאריך 22 ביולי ותטיל עוגן בנמלים בקופנהאגן, ברלין, הלסינקי, סנט פטרסבורג, בריסל, טאלין ואמסטרדםבתאריך 25 לספטמבר תעבור האוניה במסלול טרנס-אטלנטי לניו יורק.

האוניה Legend בנויה בעיקר מחדרים עם מרפסות פרטיות. משקלה 89,000 טון. היא נבנתה לראשונה בשנת 2001 אולם מאז שודרגה ושופצה. האוניה מכילה 2,200 נוסעים וקרוב ל-1,000 אנשי צוות.

13/01/2013