26.04.2024
 
אשת טורס: אתר חדש עם חבילות נופש בהרכבה עצמית

 

מאת גיורא נוימן

קבוצת אשת טורס העלתה השבוע לרשת את האתר החדש שלה. במסיבת עיתונאים בתל אביב שבה נחשף האתר לראשונה, הסביר מנכ"ל אשת, אפרים קרמר, כי מדובר לא רק בשידרוג או מתיחת פנים לאתר הקודם, אלא בהשקת קונספט שונה, הכולל שני שירותים חדשים בשוק התיירות הישראלי - חבילות נופש דינמיות וחבילות בהרכבה עצמית.

גלית זכאי, מנהלת השיווק של אשת טורס, הסבירה: "בדקנו מה באמת רוצים הלקוחות שלנו והבנו שהכי חשוב לתייר הישראלי זה להיות מסוגל לבחור לעצמו את היעד, להרכיב לעצמו את החבילה ואת מה שהיא כוללת ולקבל על כך אישור מיידי באתר האינטרנט, ללא צורך להמתין לאישור טלפוני של נציג. ואכן, לפי דרישות אלה בנינו את האתר החדש שלנו."

השיטה היא פשוטה: הלקוח מתבקש לענות על מספר שאלות (עד חמש שאלות) ולפי התשובות המערכת מאתרת ומציגה לו את האפשרויות השונות, מביניהן הוא בוחר וגורר לתוך סל קניות.

האתר מחובר למערכות המידע של כל חברות התעופה הפועלות בישראל, כולל טיסות צ'רטר, ולעשרות אלפי מלונות בעולם, בזכות ממשק עם ספקי המלונות הגדולים בעולם. מבנה המערכת והיקף המידע מאפשרים לנוסע לבנות לעצמו חבילות נופש אישיות (טיסה פלוס מלון פלוס השכרת רכב) לכל מקום בעולם, בכל תאריך ובתנאים שהגדיר.

מנהל האינטרנט של אשת טורס, עופר רשף, הסביר: "כיום אתרי תיירות רבים מציעים חבילות נופש סגורות שאותן בונים ספקי הצ'רטר השונים. באתר החדש שלנו יש יתרון עצום לנוסע העצמאי שמעוניין להרכיב לעצמו בדיוק את החבילה שהוא רוצה בתהליך הזמנה הדומה לאיסוף של מוצרי תיירות לתוך סל קניות. למעשה, עד היום לא קיים אתר שבו ניתן להזמין בהזמנה אחת ובקלות חופשה סטנדרטית של טיסה, שילוב של שני מלונות ומעלה, ורכב".

המנכ"ל אפרים קרמר מסר כי באתר הושקעו 1.5 מיליון שקלים ועבודה אינטנסיבית של שנתיים. לדבריו, האתר הישן של החברה ממוצב במקום הרביעי מבין האתרים הישראלים המוכרים מוצרי תיירות, והצפי הוא שהאתר החדש יתייצב במיקום גבוה יותר. "נעודד את הרכישה באתר בכך שנדאג שיהיה זול ב-2% עד 5% מהמוקד הטלפוני," אמר, "ואנחנו מצפים שבתוך שנה נגיע למצב ש-30% ממכירות אשת טורס יהיו באינטרנט בלבד, ללא מגע יד של סוכן או מוקדן אנושי."

קרמר הוסיף כי האתר יציע מוצרים של כל היצרנים ומכל המקורות. "בעבר גרסנו שהאתר הקמעונאי צריך למכור קודם כל את מוצרי הסיטונאות של אשת טורס. היום הגענו למסקנה שהאתר צריך קודם כל להרוויח כסף. לכן החלטנו למכור בו הכל, מלבד תחום הטיולים המאורגנים, שבהם ממילא אשת טורס מובילה בשוק הישראלי. התקווה היא שלא נסבול מקניבליזציה, כלומר שבסופו של דבר זה לא יבוא על חשבון הסיטונאות של אשת טורס."

לדעת קרמר, מה שיביא את הלקוחות לאתר הוא גם נוחות השימוש וגם רמת המחירים: "האתר בנוי על מנוע חיפוש שבתעופה מתממשק לסייבר ובמלונות מחובר לאינסטנט, הספק הגדול בעולם המספק מלונות גם לגוליבר למשל. הרעיון הוא שהמוצר יגיע ללקוח אחרי שעבר כמה שפחות ידיים בדרך ולכן יהיה גם יותר זול מאשר במקומות אחרים. "

רפי גבאי, איש בית התוכנה אי-וייב (Ewave), שבנתה את האתר, אמר: "בנינו כבר הרבה אתרים, אבל אתר כזה עוד לא היה לנו אף פעם. אנשי אשת טורס ביקשו אתר ששואל את הלקוח חמש שאלות בסיסיות, ולפי התשובות המערכת יודעת מה הוא רוצה ומציגה לו את האפשרויות. זו גישה שלא נתקלנו בה אף פעם, והתוצאה היא אתר משוכלל שלא תמצאו בשום מקום אחר."

בעוד מספר חודשים יתוספו לאתר גם אטרקציות, ובהמשך הוא יתורגם לשלוש שפות נוספות (אנגלית, רוסית וצרפתית), כדי לשרת את התיירות הנכנסת.

 

עופר רשף, מנהל האינטרנט של אשת טורס, ביקש לציין עוד מספר יתרונות משמעותיים באתר החדש:

  • שריון מקומות  - בדיוק כמו אצל סוכן נסיעות, מאפשר האתר החדש להכניס את פרטי הגולשים להזמנה, וזאת נשמרת עד לסוף אותו יום. כך, ניתן לחזור לאתר ולהזמין בפועל בשלבים מאוחרים יותר של היום

  • סל קניות - האתר החדש מציע מוצרים משלימים כמו השכרת רכב, שילוב בין טיסה ומלון, וכן הזמנת כמה מלונות שונים במסגרת אותה הטיסה. הממשק החדש מאפשר ללקוחות להכניס מוצר לסל הקניות, ולחזור להזמין אותו בשלב מאוחר יותר.

  • טיולים מאורגנים - כל פרטי הטיול המאורגן (מבית היוצר של אשת) מרוכזים במקום אחד וכוללים מידע על הטיול, מסלול מפורט לכל יום, פרטים מדויקים של הטיסות, המלצות ופרטי קשר של מדריך הטיול, המלצות של לקוחות על הטיול, ואישור מיידי על ההזמנה.

  • קרוזים - מנוע חיפוש חבילות שיט: כ-700 מסלולים שונים לפי חברת השיט, שם אונייה, האזור בעולם או היעד הספציפי.

13/01/2013