24.04.2024
 
אירוסוויט מנסה להסביר היכן הסתבכה: "התקשורת אשמה"

 

מאת גיורא נוימן

בניסיון להרגיע את השוק פרסמה חברת אירוסוויט האוקראינית היום (8 בינואר) הודעה רשמית תמוהה משהו, שבה היא מאשימה את התקשורת בדיווחים לא מדוייקים, ואת הספקים על כך שהם הנגררים אחרי הדיווחים בתקשורת, ולבסוף מבטיחה: הליכי פשיטת הרגל נועדו להחזיר את החברה לפעילות מלאה ולעמידה בכל התחייבויותיה.

לא להאמין, כך שחור על גבי לבן. להלן ההודעה כלשונה, בתרגום מאנגלית:

"אירוסוויט נאלצה לבטל מספר טיסות בין ה-5 ל-8 בינואר, מפני שלא קיבלה שירות במספר נמלי תעופה, בעיקר בוורשה, שטוקהולם, קופנהגן ותל אביב. עיכוב מטוסי החברה בנמלי תעופה אלה, בתורו, צמצם את אפשרותה של אירוסוויט להעניק שירות שוטף גם מיעדים אחרים.

"נמלי התעופה וספקי שירותי קרקע נגררו להחלטות מסוג זה בגלל מידע מעוות שפורסם בתקשורת המקוונת לפיו אירוסוויט כביכול הוכרזה פושטת רגל. ספקי אירוסוויט נבהלו שהחברה מפסיקה את פעילותה ולא תשלם תמורת השירותים שקיבלה.

"בהקשר זה אירוסוויט שלחה לספקים הודעה כתובה שהיא מתכוונת להמשיך לפעול ולמלא את התחייבויותיה לשותפות העסקיות שלה. אירוסוויט הוסיפה והסבירה שהפנייה שלה לבית המשפט המסחרי המחוזי בקייב, בבקשה לפתוח בהליכי פשיטת רגל, נועדה לצרכי אירגון מחדש בחברה, שיקום נפרעותה והבטחת מילוי מלוא התחייבויותיה לנושים.

החברה ממשיכה במו"מ עם שלטונות נמלי התעופה שהפסיקו להעניק שירותים לטיסות אירוסוויט, ומצפה להגיע איתם להסדרי פשרה."

08/01/2013