26.04.2024
 
שיפור השירות לתייר במוניות בירושלים

 

 

שירות חדשות תיירות

ירושלים מצטרפת לשורה של ערים מובילות בעולם כדוגמת ניו יורק ולונדון וממתגת את המוניות בעיר כחלק מרפורמה שנועדה לשפר את השירות לתייר. כ-300 מוניות יעוצבו וימותגו מחדש על בסיס הסלוגן התיירותי של העיר: I travel Jerusalem שהוא גם שמו של האתר הבינלאומי של ירושלים שעלה לאוויר השנה ב-5 שפות (עברית, אנגלית, גרמנית, רוסית ואיטלקית). בירושלים מאמינים שבמהלך השנה הקרובה ימותגו כ-1,000 מוניות מתוך כ-2,000 מוניות מוסמכות בעיר.

הרפורמה, ביוזמת עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, היא חלק מאסטרטגיה לשיפור השירות לתיירים הרבים הפוקדים את העיר מדי שנה והיא מתווספת לשורה של יוזמות חדשות ביניהם: הקמת אתר בינלאומי ייעודי המאגד בתוכו את כל המידע בעיר: www.itraveljerusalem.com, פריסת עמדות אלקטרוניות באתרי התיירות הבולטים ובבתי המלון, הפקת חוברות מידע לתייר בשבע שפות בכ-200 אלף עותקים, קידום ירושלים באמצעות רשתות חברתיות ועוד.

המוניות הן אחד מכלי התחבורה העיקריים המשמשים את התיירים במהלך חופשתם. על פי סקר שביעות רצון התיירים שנערך על ידי משרד התיירות עולה כי נהגי המוניות מקבלים ציון נמוך בכל הקשור לשירות הניתן לתייר. בירושלים מאמינים כי הרפורמה תביא לשיפור השירות, לפחות בירושלים, אליה מגיעים מדי שנה כ-80% מסך כל התיירים הפוקדים את ישראל.

בתוך כך, הרפורמה המדוברת הושקה במלון דן ירושלים בעיר בנוכחות ראש העיר ניר ברקת, יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים, משה ליאון, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים מוטי חזן, מחזיק תיק התחבורה בעירייה, דידי הרשקוביץ', סגנית ראש העיר מאשה נוביקוב, הממונה על התיירות אילנית מלכיאור, יהודה קראוס מנכ"ל מלון דן ירושלים ונציגי המוניות בעיר. ברקת וליאון חתנו יחד עם נציגי המוניות על הסעיפים הבאים:

  • הפעלת מונה בכל נסיעה מיוחדת, למעט נסיעות בינעירוניות בהן קיים מחירון נסיעה ממוחשב.

  • להתלבש באופן מכובד וייצוגי.

  • להעניק ללקוחות שירות איכותי ומקצועי.

  • לעמוד בכל תנאי הבטיחות אשר מגדיר משרד הרישוי / קצין הבטיחות והגופים הרלוונטיים. 

  • לא לסרב, בלי סיבה סבירה, לרבות חשש ביטחוני, להסיע נוסע ומטענו.

  • לא להסיע בנסיעה מיוחדת נוסע נוסף על מזמין הנסיעה והנלווים אליו, זולת אם ביקש זאת המזמין.

  • לבחור בדרך הקצרה ביותר האפשרית בנסיבות אותה שעה ואותה נסיעה, ללא שהיה בדרך יותר מהזמן הדרוש באותן נסיבות כדי להגיע למחוז חפצו של הנוסע.

  • להבטיח כי המונית נקייה, במידה סבירה, מבפנים ומבחוץ.

  • לנהוג כלפי הנוסעים באדיבות ובנימוס, ולתת תשובה נאותה לכל פניה של נוסע בנושא סדרי הנסיעה.

  • לדאוג לזכויותיהם של נוסעים עם מוגבלות, כדרישות החוקים הרלוונטיים, לעזור לנוסע על פי בקשתו בעיגונו בחגורת בטיחות והרמת כיסא הגלגלים לתא המטען.

  • להדביק על שמשת המונית הקדמית מדבקת חברות במונית בירושלים.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין כי "התיירות בירושלים שוברת שיאים חדשים, גם בתיירות החוץ וגם בתיירות הפנים ואנחנו עסוקים כל העת בהפיכת ירושלים לאטרקטיביות יותר ויותר לתיירים ומשלבים בה את תחום התרבות. מיתוג המוניות הוא צעד נוסף בשיפור חווית התיירים בארץ והאמנה תבטיח מתן שירות טוב ואמין למבקרים הרבים הפוקדים את העיר".

01/01/2013