שיפור השירות לתייר במוניות בירושלים
שירות חדשות תיירות ירושלים מצטרפת לשורה של ערים מובילות בעולם כדוגמת ניו יורק ולונדון וממתגת את המוניות בעיר כחלק מרפורמה שנועדה לשפר את השירות לתייר. כ-300 מוניות יעוצבו וימותגו מחדש על בסיס הסלוגן התיירותי של העיר: I travel Jerusalem שהוא גם שמו של האתר הבינלאומי של ירושלים שעלה לאוויר השנה ב-5 שפות (עברית, אנגלית, גרמנית, רוסית ואיטלקית). בירושלים מאמינים שבמהלך השנה הקרובה ימותגו כ-1,000 מוניות מתוך כ-2,000 מוניות מוסמכות בעיר. הרפורמה, ביוזמת עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, היא חלק מאסטרטגיה לשיפור השירות לתיירים הרבים הפוקדים את העיר מדי שנה והיא מתווספת לשורה של יוזמות חדשות ביניהם: הקמת אתר בינלאומי ייעודי המאגד בתוכו את כל המידע בעיר: www.itraveljerusalem.com, פריסת עמדות אלקטרוניות באתרי התיירות הבולטים ובבתי המלון, הפקת חוברות מידע לתייר בשבע שפות בכ-200 אלף עותקים, קידום ירושלים באמצעות רשתות חברתיות ועוד. המוניות הן אחד מכלי התחבורה העיקריים המשמשים את התיירים במהלך חופשתם. על פי סקר שביעות רצון התיירים שנערך על ידי משרד התיירות עולה כי נהגי המוניות מקבלים ציון נמוך בכל הקשור לשירות הניתן לתייר. בירושלים מאמינים כי הרפורמה תביא לשיפור השירות, לפחות בירושלים, אליה מגיעים מדי שנה כ-80% מסך כל התיירים הפוקדים את ישראל. בתוך כך, הרפורמה המדוברת הושקה במלון דן ירושלים בעיר בנוכחות ראש העיר ניר ברקת, יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים, משה ליאון, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים מוטי חזן, מחזיק תיק התחבורה בעירייה, דידי הרשקוביץ', סגנית ראש העיר מאשה נוביקוב, הממונה על התיירות אילנית מלכיאור, יהודה קראוס מנכ"ל מלון דן ירושלים ונציגי המוניות בעיר. ברקת וליאון חתנו יחד עם נציגי המוניות על הסעיפים הבאים:
ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין כי "התיירות בירושלים שוברת שיאים חדשים, גם בתיירות החוץ וגם בתיירות הפנים ואנחנו עסוקים כל העת בהפיכת ירושלים לאטרקטיביות יותר ויותר לתיירים ומשלבים בה את תחום התרבות. מיתוג המוניות הוא צעד נוסף בשיפור חווית התיירים בארץ והאמנה תבטיח מתן שירות טוב ואמין למבקרים הרבים הפוקדים את העיר". 01/01/2013 |