18.04.2024
 
משרד התיירות השקיע 35 מיליון שקלים בפעולות שיווק ועידוד התיירות לאחר מבצע עמוד ענן

 

 

שירות חדשות תיירות

משרד התיירות מסכם את פעולות הסיוע שבוצעו עד כה לתיירני הדרום לאחר מבצע "עמוד ענן". כ-35 מיליון שקלים הושקעו בקמפיינים שיווקיים ובתגבור פעילויות הפרסום בארץ ובחו"ל לעידוד התיירות לישראל, לרבות לאזור הדרום. בנוסף, הגדיל המשרד את תקציב הייעוץ לתיירנים ותגבר מענקים לאירועים תיירותיים בדרום, בהתאם לחוזר מנכ"ל. בחודש הקרוב יאושר במשרד נוהל חדש ומעודכן לסיוע להקמת עסקים קטנים ויחידות אירוח.

הוראת שעה להשתתפות משרד התיירות באירועים תיירותיים

עם סיום מבצע עמוד ענן, פרסם משרד התיירות הוראת שעה לנוהל השתתפות המשרד באירועים תיירותיים לאזורים שנפגעו ברדיוס של עד כ-40 קילומטר מרצועת עזה. על פי הנוהל, ישתתף המשרד בעלות של עד כ-50% מסך ההוצאה הכוללת, באירועים שיתקיימו בין ה-1.1.13- 30.6.13 בהשקעה כוללת של כ-700 אלף שקלים.

 

הגדלת תקציב חממות התיירות ב-200 אלף שקלים

הסיוע כולל גם מתן ייעוץ לבעלי עסקים תיירותיים באזור עוטף עזה במסגרת חממת תיירות, בדומה לסיוע שהעניק המשרד לתיירנים בכרמל, לאחר השריפה בשנת 2010. לשם כך אישר מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, להגדיל את תקציב חממות התיירות ב-200 אלף שקל ובסבסוד של עד כ-75% מעלות הייעוץ. בנוסף, הוקצו חממות נודדות, על פי ביקוש, ליישובי עוטף עזה, בשיתוף עם מט"י באר שבע.

 

תגבור פעולות השיווק בארץ ובעולם בעלות של כ-35 מיליון שקלים:

בחו"ל - את עיקר פעולותיו ריכז המשרד בתגבור פעולות השיווק בחו"ל בעלות של כ-34 מיליון שקלים. במהלך החודשיים האחרונים, יצא המשרד בקמפיין באמצעי המדיה השונים בארה"ב וברוסיה המעודד ביקור בישראל. כמו כן תוגברו פעולות שיווק במדינות רבות, ביניהן גרמניה, צרפת, בריטניה סקנדינביה והולנד.

בישראל - המשרד יצא בקמפיין פרסומי לקידום תיירות הפנים 'Go daroma', בעלות של כ-300 אלף שקלים ובנוסף תוגברו פעולות השיווק של פסטיבל "דרום אדום" שיתקיים בחודש פברואר בעלות של כ-100 אלף שקלים. בתוך כך יצא המשרד בקמפיין בשיתוף התאחדות בתי המלון, בעלות של כ-3.4 מיליון שקלים.

 

פנייה לגופים גדולים לערוך אירועים בדרום

מנכ"ל משרד התיירות פנה לנציבות שירות המדינה, לחברות הממשלתיות, לבנקים הגדולים, לחברות הביטוח ולגופים גדולים אחרים, בבקשה לקיים אירועים, ימי עיון, סמינרים וסיורים במלונות ובאתרים בדרום, כדי לעזור לעסקים שם להתאושש מהשלכות מבצע עמוד ענן.

 

סיוע ליזמי תיירות כפרית בדרום במענק של עד כ-24%

בתוך כך, בחודש הקרוב צפוי המשרד לאשר סיוע ליזמים בענף התיירות הכפרית בדרום ולבעלי עסקים המעוניינים לפתוח עסק חדש ו/או להרחיב את העסק הקיים. הסיוע יהיה במענק של עד כ-24% מעלות ההשקעה הכוללת, בכפוף לתנאים שיפורסמו בחוזר מנכ"ל שייצא בקרוב, לאחר שיאושר על ידי משרד המשפטים.

30/12/2012