20.04.2024
 
משרד התיירות מציין את "יום האישה בתיירות"

 

 

שירות חדשות תיירות

משרד התיירות מציין היום את יום האישה בתיירות 2012. על פי נתוני המשרד, חלקן של הנשים בתעשיית התיירות בישראל המשיך לגדול בעשור האחרון במיוחד בענף התיירות הכפרית. מתוך כ-8,500 צימרים הפועלים כיום בישראל, למעלה מ-60% הוקמו ומופעלים על ידי נשים. בנוסף, שבעה מתוך עשרת מרחבי התיירות האזוריים בארץ, שקבע משרד התיירות, מנוהלים על ידי נשים.

שילובן של נשים רבות ביזמות תיירות כפרית, ובעסקים שהתפתחו סביבה (דוגמת מסעדות, פעילויות בילוי, נופש ופנאי, הפעלת אטרקציות וכדומה), העשיר את המגוון וההיצע למטיילים ואת חלקן של הנשים בפעילות הכלכלית.

ענף התיירות הכפרית נתן דחיפה משמעותיות בשנים האחרונות לפיתוח אפשרויות תעסוקה חדשות, במיוחד בפריפריה. הכנסות הצימרים בלבד עד חודש ספטמבר 2012 מוערכות בכ-190 מיליון שקלים.

במטרה לקדם את התיירות בישראל ובתוך כך להעצים ולקדם נשים ומגזרי מיעוטים - דרוזים, בדואים וצ'רקסים - יוזם משרד התיירות מגוון פרויקטים ייחודיים: דוגמה אחת היא פרויקט חדש של האגף להכשרה במשרד התיירות, בשיתוף עיריית ירושלים ומשרד התמ"ת לפיתוח מוצר תיירותי אזורי. בפרויקט שותפות 3 קבוצות נשים: מעין כרם, משכונת הבוכרים (נשים חרדיות), ומהכפר שראפת (שבבית צפאפא). כל קבוצה עוברת קורס יזמות בן 15 מפגשים, המספק כלים לפיתוח וגיוון של המוצר התיירותי אותו הן מייצרות. כמו כן הקבוצה זוכה לליווי צמוד בפיתוח המוצר. קבוצות תיירים מגיעות לשכונות הללו כדי לפגוש את הנשים, לעבור סדנאות יצירה שונות ולרכוש מוצרים (רקמה, בישול וכו'). לאור ההצלחה מתכנן כעת המשרד להרחיב את הפרויקט לשלוש שכונות נוספות בירושלים.

כמו כן, החל משנת 2010 פועל פרויקט "נשים בחורפיש", בו מועסקות כ-150 נשים במלאכות אמנותיות, המייצרות ומשווקות את מוצריהן לקבוצות תיירים המגיעות לסביבה. הכשרות וקורסים אלו מאפשרים לנשים ליזום, לסייע בכלכלת המשפחה ולהוביל שינוי חברתי, בתוך מסגרת הדת והמסורת.

26/12/2012