27.04.2024
 
מיסז′ניקוב: "הפכתי את משרד התיירות למבוקש וסקסי"

 

 

מאת גיורא נוימן

"הצלחתי להפוך את משרד התיירות למשרד מבוקש וסקסי," אמר שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב. "ב-12 השנים הקודמות לפני שהתמניתי לתפקיד היו במשרד עשרה שרים. לחלקם זה היה קרש קפיצה לתפקיד הבא בקריירה שהם ובהזדמנות הראשונה עזבו, אחרים הועזבו מכל מיני סיבות. כשאני הגעתי למשרד, באפריל 2009, אמרתי שאני לא זז מכאן עד סוף הקדנציה, ויהיה אורכה אשר יהיה. היום רבים מעוניינים במשרד התיירות. ראש הממשלה סיפר לי שיש כבר דרישות לקבל את משרד התיירות."

מיסז'ניקוב, שדיבר במפגש של חברי לשכת מארגני התיירות הנכנסת, גילה כי בגלל הבחירות הקרבות לכנסת אסרו עליו היועצים המשפטיים לערוך מסיבת עיתונאים שבה התכוון לסכם את תוכנית העבודה התלת שנתית, אותה יזם כאשר נכנס למשרד התיירות, וזאת למרות שהוא עצמו אינו מתמודד בבחירות. "לכן אציג את הדברים בצורה מסודרת בכנס הרצליה, בסוף ינואר," אמר מיסז'ניקוב.

השר היוצא הוסיף, כי אחרי שיחה ארוכה שהיתה לו השבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא יכול להבטיח שנתניהו מודע מאוד לנושא התיירות וליתרונותיו הכלכליים, וכי בכוונתו לדאוג לביצוע המלצות ועדת נועז בר ניר להוזלת שירותי הקרקע לתיירות בישראל. "ראש הממשלה לקוח את העניין מאוד ברצינות. עובדה שהוא הביא את דוח בר ניר לדיון ואישור בישיבת הממשלה שהתקיימה במהלך מבצע עמוד ענן."

המארח שמואל מרום, יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת, סיפר לנוכחים כי ניסה, יחד עם נשיא התאחדות המלונות עמי פדרמן, להשפיע על מיסז'ניקוב שלא לפרוש מפוליטיקה אלא להתמודד שוב על תפקיד שר התיירות. "כשנודע לנו שהחליט לא להתמודד, יומיים לפני שהודיע על כך בפומבי, פנינו גם אליו וגם ליו"ר המפלגה שלו בניסיון שכנוע אחרון. אמנם לא הצלחנו, אבל אומרים שבפוליטיקה הכל אפשרי, אז אולי עוד נזכה לראות את סטס מיסז'ניקוב חוזר למשרד התיירות, או למשרד בכיר יותר מעל משרד התיירות," אמר מרום.

20/12/2012