26.04.2024
 
סוכני הנסיעות זוכרים את אמנון ליפקין שחק

 

שירות חדשות תיירות

יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, פרסם היום איגרת לחברי ההתאחדות ובה דברים לזכרו של אמנון ליפקין שחק, לשעבר שר התיירות, שהלווייתו נערכה היום.

 

כתב פתאל:

חברים יקרים,

אתמול הלך לעולמו אמנון ליפקין-שחק, איש רב-פעלים אשר השאיר מורשת ענפה ומפוארת של תרומה לעם ולמדינה, ישראלי יפה במלוא מובן המלה.

אמנון ליפקין-שחק כיהן כשר התיירות בשנים 1999-2001.

כל המחמאות על אישיותו ומנהיגותו של אמנון ליפקין-שחק ז"ל כפי שתוארו עוד בחייו ועתה לאחר מותו היו, לשמחתנו, גם מנת חלקנו עת כיהן אמנון ליפקין-שחק ז"ל כשר התיירות.

כחברים בענף התיירות שמחנו מאוד כי איש כמותו מוביל את ענף התיירות. מעט מההילה שאפפה את אמנון ליפקין-שחק ז"ל הקרינה גם עלינו בענף ומצאנו בו כתובת ומנהיג אשר הקנה לכולנו בטחון ושקט.

 

סיפור קטן המעיד על האיש הגדול שעזב אותנו אתמול:

 

מדי שנה עורכת ההתאחדות את הכנס השנתי שלה, וכרגיל - אל הכנס מגיע גם כבוד השר.

באותם ימים נערכו שיחות אינטנסיביות עם הפלסטינים בראשותו של ערפאת. לא במקרה, היה אמנון ליפקין-שחק אחד מן הנציגים הפעילים בשיחות, למרות שבתוקף תפקידו היה אחראי על תחום התיירות בממשלה.

לפני הכנס נפגשנו כדי לשוחח על חלק מן הנושאים אליהם יתייחס השר במסגרת הכנס השנתי של ההתאחדות.

במשך כל הלילה שלפני היום בו הוזמן השר אמנון ליפקין-שחר ז"ל להופיע בכנס ההתאחדות, היה השר עסוק בשיחות עם יאסר ערפאת, שמהן יצאו דיווחים רבים לתקשורת. אנו בהתאחדות היינו בטוחים שהשר כבר לא יגיע אלינו וקיבלנו זאת בהבנה ובהשלמה, נוכח הנושאים הרי הגורל שבהם עסק.

להפתעתנו הרבה, לאחר ליל דיונים ארוך ורצוף הופיע השר אמנון ליפקין-שחק ז"ל מעט לפני ארוחת הבוקר ובפיו השאלה המתבקשת "יוסי מה יש לאכול אצלכם בארוחת הבוקר.." כמובן שלא יכולנו להפסיק להודות לו שעשה את המאמץ יוצא הדופן והגיע לכנס. לאחר מספר שעות איתנו התנצל שהוא חייב לשוב לשיחות הרבה פחות נעימות מהכנס, בירך אותנו לשלום וחזר כהרגלו לשרת בעוד משימה חשובה למען העם בישראל.

תארים ותפקידים באים והולכים בחייו של אדם, אך הדברים שממשיכים להדהד בזכרון ובלב הם סיפורים קטנים, כגון זה שסופר כאן. ההתנהגות האנושית, ההגינות, הישירוּת והישראליות היפה.

התמעטנו מאחד מהטובים ביותר שהיו בינינו.

אמנון ליפקין-שחק 1944-2012.

יהי זכרו ברוך.

 

20/12/2012