20.04.2024
 
לשכת מארגני התיירות הנכנסת מסכמת שנה ומעניקה את אות "יקיר הלשכה" לשני ותיקים

 

מאת גיורא נוימן

לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל קיימה מפגש לסיום שנת 2012 בתיירות נכנסת, שנה שבה למרות מבצע עמוד ענן צפוי להירשם שיא בתנועת התיירות לישראל עם בואם של 3.7 מיליון מבקרים. במהלך האירוע הוענקו תעודות "יקירי הלשכה" לדמויות בולטות שהשקיעו שנים רבות בתיירות נכנסת, הן במסגרת החברות המסחריות שהקימו והן בעבודתם הציבורית.

האירוע התקיים במלון הילטון בתל אביב, בנוכחות שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, מנכ"ל משרדו נועז בר ניר ומאה מחברי הלשכה.

בפתיחת האירוע הודה יו"ר הלשכה, שמואל מרום לשר התיירות על העבודה שנעשתה במהלך כהונתו. עמי אתגר, מנכ"ל הלישכה, סקר את פעילות והישגי הלישכה בשנת 2012. הוא מתח ביקורת על ההחלטה לדחות את החתימה על ההסכם עם האיחוד האירופי לפתיחת השמיים, כינה אותו "אחת הטעויות הקשות שקיבלה הממשלה", והביע תקווה שההסכם ייחתם מיד לאחר כינון הממשלה החדשה. "פעילותן של חברות התעופה הישראליות נגד ההסכם היתה רעיון רע מאוד," אמר אתגר. "כולנו תומכים באל על ובחברות הישראליות האחרות ורוצים בהצלחתן, אבל ברור לכל שאל על והחברות האחרות, עם 50 מטוסים ישראלים בסך הכל, לא מספיקות כדי להגדיל את תנועת התיירות לישראל."

אתגר גם הסתייג מהדרישה הלאומנית של אגודת מורי הדרך, להתיר את ההדרכה רק לאזרחים ישראלים. " מי שדורש לאסור את ההדרכה על תושבי מזרח ירושלים צריך לקחת בחשבון איך יראה זאת העולם הנוצרי," אמר, "והוא יראה זאת רע מאוד."

במהלך האירוע העניקו שר התיירות וראשי הלשכה את תעודת "יקיר הלשכה" לאלחנן דביר, הנשיא והבעלים של חברת כנס טורס, ולמייק אמיר, מייסד חברת שרון טורס. התארים ניתנו להם על פועלם כמארגני תיירות נכנסת לישראל במשך עשרות שנים, על פיתוח התיירות הנכנסת לישראל ועל עבודתם הציבורית לביסוסה של התיירות בכלכלת ישראל.

אלחנן דביר, בן להורים חלוצים, נולד ב-1930 בתל אביב. שירת בפלמ"ח. בשנת 1951 סיים קורס למורי דרך ואחר כך היה ממייסדי חברת התיירות ההסתדרותית היסתור, ומשנת 1970 משמש כנשיא ובעלים של חברת כנס טורס. בפעילותו הציבורית אלחנן משמש חבר הנהלת לישכת מארגני תיירות נכנסת, יו"ר חברת סמייל שירותי תיירות ובחר הנהלת המועצה לשימור אתרים.

מייק אמיר נולד באוסטרליה. במלחמת העולם השניה, כקפטן (סרן) בצבא האוסטרלי, לחם בקרבות באוקיינוס השקט נגד צבא יפן. בשנת 1946 הוצב כקצין בריטי בירושלים, וכאן החליט לקשור את גורלו עם גורל הישוב היהודי בארץ. הוא נשאר בארץ גם אחרי הפינוי הבריטי, ועם קום מדינה ב-1948 הפך לישראלי, התגייס לצה"ל ולחם במלחמת העצמאות שבה גם קיבל ציון לשבח. ב-1952 פתח את חברת שרון טורס, שאחרי שנים רבות התמזגה עם ורד נסיעות ופועלת כיום בשם ורד השרון. נכדתו דנה עובדת בחברה כבת הדור השלישי.

20/12/2012