28.03.2024
 
אל על מתחילה לצייד את טייסיה באייפד, שיחליף ניירת במשקל 40 ק"ג בתא הטייס

 

שירות חדשות תיירות

בימים הקרובים תחל אל על בפיילוט Electrinic Flight Bag במסגרתו יצוידו כלל טייסי צי 777 באייפד לשימוש בתא הטייס בכל שלבי הטיסה - סה"כ 130 מכשירים. השימוש באייפד יחליף ניירת במשקל כ-40 ק"ג הנמצאת בתוך תא הטייס וכוללת בין היתר מסמכים, מפות טיסה, ספרות מטוס ועוד.

בהמשך צפויה אל על לצייד את כל טייסיה באייפד. כמו כן החברה החלה במהלך של העברת מערך השירות בטיסה לאייפד eCabin ולצייד את מנהלי השירות בטיסה במכשיר זה. מהלך זה יתרום לשיפור מערך השרות לנוסעים על ידי העברת מידע נגיש ועדכני למש"ב.

אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על: "אל על פועלת כל העת על מנת  להיות בחזית הקידמה ולשמחתי הרבה אנו עושים זאת יד ביד עם רשות התעופה האזרחית (רת"א) אשר מסייעת לנו לקבל את האישורים במהירות האפשרית. בימים אלו אנו יוצאים בפיילוט בצי ה- 777 ואני מקווה כי בקרוב כל ציי אל על יהיו מצויידים באייפדים."

אל על מצטרפת באמצעות המהלך אל חברות התעופה המובילות בעולם: יונייטד, אמריקן אייליינס, אייר פרנס, ANA היפנית ועוד, אשר עברו במהלך השנתיים האחרונות מהלך דומה. האייפדים של טייסי אל על יצוידו באפליקציה ייעודית לאנשי צוות האוויר ויאפשרו שימוש במהלך כל זמן הטיסה במכשיר. באמצעות המכשיר תתאפשר גישה טובה יותר לנתוני מזג האוויר ותנאי הטיסה חומר עזר לטייס ומערכות תומכות החלטה. בנוסף המכשיר ישמש להדרכה תוך חסכון ניכר בניירת כתובה, הכוללות בין היתר ספרות מטוס, מפות, דפיות שדות תעופה, ספרות הדרכה, חוק הטיס ועוד.

בני ליבנה, סמנכ"ל המבצעים של אל על: "אל על פועלת כל העת במטרה לחדש לייעל את מערך הטיסה תוך דגש מיוחד על נושא הבטיחות. ציודם של טייסי אל על נועד לפשט את הגישה למידע חיוני במהלך הטיסה ולחזק את ערוצי התקשורת בתוך החברה."

קברניט עפר יערי, מנהל הפרויקט: "במסגרת הרצון לייעל את ניהול הטיסה והמגמה העולמית לעולם ירוק יותר, המעבר למדיה דיגיטאלית בתא הטייס תשפר את איכות סביבה באמצעות חיסכון בדלק, הקטנת פליטת גזי חממה וייתור הצורך בהדפסות נייר תוך טיוב המידע הנחוץ להפעלת טיסה, סביבת עבודה מתקדמת ושיפור תהליכי קבלת החלטות וניהול טיסה אל על מתחילה בפיילוט בצי 777 בשלב ראשון כל זאת בשיתוף פעולה פורה עם רת"א בתהליך קבלת האישורים הנדרשים בכל שלב. בהמשך יורחב הפיילוט לכלל ציי אל על."

16/12/2012