02.05.2024
 
81 משרדי נסיעות תובעים 63 מיליון שקל מלופטהנזה, סוויס ויונייטד

 

  

שירות חדשות תיירות

שלב נוסף במאבק העמלות של סוכני הנסיעות: 81 משרדי נסיעות הגישו בשבוע שעבר תביעה משותפת נגד חברות התעופה לופטהנזה, סוויס ויונייטד. במסגרת התביעה, שהוגשה על ידי משרד עורכי הדין הרצוג,פוקס, נאמן ושות', טוענות הסוכנויות כי חברות התעופה חייבות להן עמלות בסכום של 63 מיליון שקלים בגין מכירת כרטיסי טיסה בין השנים 2009-2011, בהתבסס על פסק הדין ההצהרתי שניתן כנגד חברות התעופה בשנת 2008.

זהו השלב השני במאבק הסוכנויות כנגד מהלך חברות התעופה לבטל את העמלות אשר נהגו לשלם עבור מכירת כרטיסיהן. מהלך אשר למעשה אילץ את הסוכנים לגבות את העמלה באופן ישיר מהלקוחות.

כזכור, לפני שנה בדיוק, ב-5 בדצמבר 2011, קבעה שופטת בית המשפט המחוזי אסתר שטמר כי הפסקת תשלום העמלה על ידי חברות התעופה מהווה הפרה של ההסכם שלהן עם סוכנויות הנסיעות וכי הניסיון של חברות התעופה לבטל את העמלות אינו חוקי, אינו תקף ולפיכך בטל.

מהתאחדות סוכני הנסיעות נמסר: "הסוכנויות התובעות קיוו כי פסק דין זה של בית המשפט המחוזי ייושם וכי חברות התעופה ישלמו את העמלות המגיעות, ללא צורך בהליך משפטי נוסף, אולם לא כך ארע. חברות התעופה הגישו ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי. לאור זאת, ומכוח פסק דינו של בית המשפט המחוזי, הגישו 81 סוכנויות נסיעות תביעה כספית בסך של כ-63 מיליון ש"ח כנגד חברות התעופה לופטהנזה, סוויס ויונייטד איירליינס, בגין מכירת הכרטיסים על פי המודל אשר היה נוהג ערב ביטול העמלות."

הסוכנים טוענים כי שלוש חברות התעופה הפסיקו לשלם עמלות ביום ה-1 בינואר 2009, ולפיכך חייבים בתשלום העמלה על הכרטיסים שנמכרו מאז ועד לסוף שנת 2011 (בתוספת הפרשי הצמדה וריבית).

יצויין כי ב-1 בינואר 2009 חברת יונייטד איירליינס יוצגה בישראל על ידי לופטהנזה כחברת אוף ליין. מאז התמזגה יונייטד עם קונטיננטל איירליינס, והחברה הממוזגת הפועלת תחת המותג יונייטד מקיימת טיסות סדירות לישראל ומקפידה לשלם עמלת סוכן בשוק הישראלי.

09/12/2012