19.04.2024
 
הרשות לפיתוח ירושלים: 4 מיליון שקלים השקעה בפעילות שיווקית ברוסיה, גרמניה ואיטליה

 

שירות חדשות תיירות

הרשות לפיתוח ירושלים, השקיעה לאחרונה 4 מיליון שקלים בקמפיינים ופעילות קידום תיירות ברוסיה, גרמניה ואיטליה. הרשות שכרה את שירותי ענק יחסי הציבור בתחום התיירות Interface, אשר סניפיו ברוסיה, גרמניה ואיטליה מספקים לה שירותי יחסי ציבור ושיווק בכלי התקשורת השונים.

הפעילות כללה גם מספר קמפיינים פרסומיים, במיוחד סביב אירועים ספציפיים דוגמת מרתון ירושלים, כמו גם את שיווקן של חבילות ה-City Break, הכוללות ביקור בן מספר ימים בירושלים, מהן נמכרו כ-750 יחידות בחודשים האחרונים.

הפעילות המוגברת בחו"ל הביאה גם להכללתה של ירושלים לראשונה באתר הנסיעות "תומאס קוק", שהינו אחד מאתר הנסיעות המובילים בעולם, המקבל אלפי הזמנות מדי יום.

אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים: "באמצעות הפעילות בחו"ל, אנחנו מבקשים לחזק את החשיפה ל"ירושלים החדשה". אנו מעוניינים שצעירים פרבוסלביים שרוצים להגיע לירושלים מרוסיה בכדי לבקר במקומות הקדושים, ידעו שהעיר מציעה להם גם פעילות פנאי ובילוי בשעות הערב ושתיירים עצמאיים מגרמניה ואיטליה ידעו שירושלים היא הרבה יותר מכנסיית הקבר וסביבותיה.

הפעילות הזו גם משתקפת בדימויים הירושלמים שאנחנו משווקים. לא עוד התרכזות בכותל המערבי ובכיפת הסלע, אלא במסעדות, במרכז העיר המתפתח, אירועי פנאי, פסטיבלים ועוד. אלו התמונות המשווקות בחו"ל המושכות לעיר, זן חדש של תיירות".   

בתוך כך, אירחה השבוע ירושלים את אירוע הגאלה העסקי של "כנס ישראל לתיירות בינלאומית" אליו הגיעו כ-200 סוכני תיירות בינלאומיים מכל רחבי העולם. האירוע נערך במערת צדקיהו, הנחשבת למערה המלאכותית הגדולה בישראל, השוכנת מתחת לבתי הרובע המוסלמי בעיר העתיקה.

המארחים הראשיים של האירוע היו ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, מנכ"ל אל על אליעזר שקדי וראשי הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) האחראים על פיתוח התיירותי של עיר הבירה: היו"ר משה לאון, המנכ"ל מוטי חזן והממונה על התיירות אילנית מלכיאור.

הכנס, המתקיים זו השנה השלישית, נערך אחרי שנת שיא בתיירות בישראל ובפרט בירושלים. הסוכנים, כמו תיירים רבים לפניהם, כ-3 מיליון רק השנה, הופתעו לגלות עיר אטרקטיבית המציעה מעבר לאתרי הדת וההיסטוריה המוכרים, גם אתרי בילוי, קניות ותרבות מפתיעים שלא נופלים מערי בירה אירופאיות. הגעתם של הסוכנים מהווה גם הצלחה, בשעה שמדינת ישראל מתמודדת עם משבר דיפלומטי בעולם ולאחר מבצע "עמוד ענן" בעזה אשר הביא לבלימה במצב התיירות.

ברשות לפיתוח ירושלים רואים בעיר את אחד המותגים התיירותיים החזקים בישראל ובעולם. העירייה מבצעת שורה של פעולות למינוף התיירות בעיר באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים כולל הגדלת תקציב התיירות ל-22 מיליון שקלים לעומת 18 מיליון בשנת 2011.

האסטרטגיה השיווקית למינוף התיירות פועלת על פי ההנחה כי 80% מהתיירים המגיעים לישראל מגיעים לירושלים, יותר מכל עיר אחרת. החידוש הוא בעיקר בהיצע שכולל ביקור המשלב בין הישן לחדש וכולל גם את סצנת חיי הלילה הירושלמים לצד הביקור הישן והידוע של המקומות הקדושים. כמו כן, נעשה שילוב בין אטרקציות תרבותיות לצד חבילות לינה איכותיות בבתי המלון בעיר וכל זאת כדי לגרום לשהייה ארוכה יותר של התיירים בירושלים על בסיס מספר ימים גדול יותר.

06/12/2012