29.03.2024
 
חברת התעופה קרסה? סוכני הנסיעות יוכלו להחזיר את הכסף ללקוח

 

שירות חדשות תיירות

רשות ההגבלים העסקיים דחתה את בקשת יאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי) לפרשנות משפטית השוללת את זכותו של הסוכן להודיע על סכום במחלוקת בגין חיובים לחברות תעופה שקרסו והוצאו על ידי יאט"א ממערכת הסליקה של חברות התעופה (BSP).

הרשות קבעה כי לכל סוכן נסיעות עומדת הזכות לקיזוז כספים ממערכת הסליקה כל עוד הודעת הקיזוז האמורה ניתנת בהתאם להגדרות המשפטיות הרלוונטיות. החלטת הרשות ציינה כי "השליטה על ניתוק חברת התעופה ממערכת הסליקה מצויה בידיהן של יאט"א ושל חברות התעופה ואינה נתונה בידי סוכני הנסיעות."

המשמעות המשפטית והמעשית היא, כי סוכני הנסיעות יוכלו להשיב ללקוח את כספו במקרה שחברת תעופה מפסיקה לפעול לפני שניצל את כרטיס הטיסה, או ניצל רק קטע אחד ממנו.

מהתאחדות סוכני הנסיעות נמסר כי היא מברכת על החלטת רשות ההגבלים העסקיים אשר מאפשרת לסוכני הנסיעות להגן על כספי לקוחותיהם במקרים של קריסת חברת תעופה, ורואה בה הישג חשוב.

"כמו במקרים אחרים בעבר, גם המקרה הזה מוכיח שעמידה משמר זכויות סוכני הנסיעות הינה חלק חשוב ואף עיקרי בעבודתה של ההתאחדות, בפרט בתקופה בה זכויותיהם של סוכנים מאויימות חדשות לבקרים על ידי נהלים והודעות מצד חברות התעופה והאיגוד שלהן," נאמר בהודעה שפרסמה התאחדות סוכני הנסיעות.

03/12/2012