28.03.2024
 
מחר יפורסם המכרז לביצוע דירוג בתי המלון בישראל

 

 

שירות חדשות תיירות

משרד התיירות יפרסם מחר את המכרז לדירוג בתי המלון בישראל בהתאם לתקנות אותן אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת בחודש אוגוסט האחרון.

כחלק מהרפורמה להוזלת עלויות הנופש בישראל ומתוך מחויבות להעלאת רמת השירות הניתן לישראלים ולתיירים המבקרים בארץ - מקדם משרד התיירות את דירוג בתי המלון. על פי לוח הזמנים יש להגיש את ההצעות למשרד התיירות עד ליום 07/02/2013.

מתן מידע אובייקטיבי ועדכני לגבי רמת בתי המלון בארץ חשוב גם לסוכני הנסיעות ולשאר גורמים בתעשיית התיירות.

כחלק מתנאי הסף להשתתפות במכרז, על המציע להוכיח שהוא בעל ניסיון בביצוע מוצלח של פרויקט דרוג אחד לפחות בשיטת Hotelstars, שנבחרה כשיטת הדירוג, בהיקף של 100 בתי מלון לפחות.

תקופת ההתקשרות למתן שרותי הדירוג הינה ל-4 שנים. למשרד התיירות שמורה הזכות להאריך את ההתקשרות לשתי תקופות נוספות של 3 שנים כל אחת. המציע נדרש לפרט את המתודולוגיה המוצעת על ידו לביצוע דרוג בתי המלון בישראל ובין היתר: דרכי הכשרת כוח האדם הנדרש לפרויקט, הכנת נוסח שאלון למלונאי, נהלי עבודה לביצוע הבדיקות כולל לוח זמנים, תיאור מפורט של הליך ביצוע הבדיקות, אפיון הצוות המוצע לביצוע הבדיקות, שיטות הפיקוח וניהול הבקרה, נהלי עבודה עם משרד התיירות, בכלל זה מערך דיווחים ועוד.

עלות הבדיקה הראשונית של בית מלון והבדיקה החוזרת כל שלוש שנים תשולם על ידי משרד התיירות, אולם מלון שיבקש לשנות את דרגתו או שיגיש השגה שתחייב בדיקה נוספת של המלון - ישתתף בהוצאות הבדיקה על ידי תשלום אגרה, כפי שתיקבע בעתיד.

הדירוג יהיה וולנטרי וכל בית מלון שירצה בכך יוכל להצטרף, בתנאי שהוא בעל רישיון עסק לבית מלון מטעם הרשות המקומית. תוקף דרגה יהיה ל-3 שנים. בתום התקופה, מלון שירצה להאריך את דירוגו יגיש בקשה לחידוש דרגה. דרגות בתי המלון ואמות המידה יפורסמו באתר האינטרנט של המשרד, בעברית, באנגלית ובערבית. כמו כן יצוינו באתר בתי המלון שהגישו בקשה לקביעת דרגה, בתי המלון שדירוגם בוטל ועוד. כדי לתת תוקף לדירוג ולהפסיק את התופעה שגורמים שונים מדרגים את המלונות כפי רצונם, נקבע בתקנות כי אסור לפרסם דרגה של מלון בישראל בדירוג כוכבים בפרסומת מסחרית לצורך שיווקו או מכירה של שירות בו, אלא על פי הדרגה שנקבעה לו לפי התקנות.

בעבר היה קיים דירוג חובה לבתי מלון, שבוצע על ידי משרד התיירות, אולם הוא בוטל בשנת 1992. משרד התיירות החליט לחדש את דירוג בתי המלון, וכשיטת הדירוג החדשה נבחרה, כאמור, שיטת הדירוג בכוכבים של ארגון "Hotelstars" האירופי. השיטה מדרגת את בתי המלון בכוכב אחד עד חמישה כוכבים, עם אפשרות לקבל תוספת לדרגה (כוכב/ים +). השיטה כוללת 267 קריטריונים על פיהם נקבעת דרגת המלון, ביניהם נתונים פיזיים (כמו גודל החדרים, הלובי וכו') וכן נתוני איכות וטיב השירות הניתן במלון (שעות פתיחה של שירותים שונים, ניקיון, שירות חדרים וכו').

25/11/2012