19.04.2024
 
נא להכיר: סלבריטי ריפלקשן

 

מאת עדנה קובי

מזמן השתכנעתי שהפלגה באוניה יוקרתית היא החופשה הטובה בעולם. מזמן אני יודעת שעדיף לטייל בחו"ל תוך כדי קרוז, בלי צורך לסחוב מזוודות ממלון מלון, כי המלון שט יחד איתך מנמל לנמל ומארץ לארץ. אני גם יודעת שהפלגה היא בעצם החופשה הזולה ביותר, אם לשפוט על פי הערך שמקבלים לכל שקל או דולר.

שיננתי לעצמי כל זאת כאשר עליתי, לפני חודש, לסיפונה של סלבריטי ריפלקשן, שיצאה להפלגת הבכורה שלה מנמל אמסטרדם. אבל גם חשבתי לעצמי שיהיה קשה להפתיע אותי הפעם, אחרי שכבר הפלגתי באקווינוקס ובסילואט, שתי אחיותיה הבוגרות, המפוארות והאלגנטיות של הריפלקשין.

כי הריפלקשן היא האונייה החמישית (והאחרונה) בסדרת סולסטיס. אחרי ארבע אחיות מוצלחות במיוחד איך היא תצליח להתבלט ולהפגין אישיות עצמאית ונבדלת?

מסתבר שלמרות התהיות שלי, היא מצליחה להתעלות גם מעל אחיותיה.

על סיפונה של הריפלקשן אכן פגשתי הרבה מראות מוכרים: השטחים הציבוריים כמו המסעדות, הבארים, משטחי הדשא בסיפון העליון והעיצוב המודרני, דומים לאלה שזכרתי אצל האחיות. אבל כמה חידושים מרשימים ביותר הופכים אותה לאוניה המוצלחת ביותר בסדרה.

קודם כל, יש בה סיפון נוסף. בזכות כך אפשר היה להרחיב את הספא, לבנות יותר חדרי פרימיום וגם להגדיל את הקיבולת ל-3,030 נוסעים, לעומת כ-2,850 נוסעים אצל האחיות. המתכננים הרחיבו את סוויטות הספא (סוויטות "אקווה קלאס"), והוסיפו בחזית האונייה מתחם וי-איי-פי נפרד של שש סוויטות, שהגישה אליו מוגבלת לאורחי חדרים אלה בלבד. חמש מתוכן מפוארות במיוחד (סוויטות "סיגנצ'ר") והסוויטה השישית, הגדולה מכולן, שחדר האמבטיה שלה תלוי מחוץ לדופן האוניה (!)

לאורחי סוויטות "אקווה קלאס" גישה ישירה למתקני הספא והם רשאים לסעוד במסעדת הבריאות "בלו". דיירי כל הסוויטת נהנים משירותי קונסיירז'. לאורחי סוויטות הפרימיום גם צמוד באטלר.

זו אוניה לנופשים בני כל הגילים: שני המועדונים לילדים ולבני הנוער מספקים עניין לבני שלוש עד 17 (לפי קבוצות גיל), האורחים אוהבי הפעילות ימצאו הרבה הנאה באולם הריקודים, בחדרי הכושר ובבריכות שחייה, ואילו לגימלאים שמורות הנאות מתונות יותר, כמו בארים, מסעדות וסיפוני שיזוף. המזון המוגש בחדרי האוכל הגדולים בסגנון בופה מבוסס על המטבח האמריקאי. אוהבי הגורמה מוזמנים לסעוד בארבע המסעדות, בתשלום של 30 דולר לסועד.

מי שאינו יכול להרשות לעצמו להתגורר בסוויטה יכול לבחור בין חדר עם חלון פנורמי לים לבין חדר עם מרפסת, או סתם חדר פנימי. החדרים כולם מרווחים, ומצויידים בטלוויזיה אינטראקטיבית (שבאמצעותה אפשר להזמין שירות חדרים), מיניבר, כספת, מייבש שיער וכמובן מיזוג אוויר.

למי שאוהב נתונים טכניים, זה המקום לציין: המעמס של הריפלקשן מסתכם ב-122 אלף טונות, אורכה 319 מטרים, היא מפליגה בדגל מלטזי ומשייטת במהירות של 28 קשר ימי (44 קמ"ש). ומה שלא פחות חשוב: בניית האונייה עלתה 750 מיליון דולר.

 

_________________________________________________ 

* המחברת היתה אורחת סלבריטי קרוזס ונציגתה בישראל, חברת סנורמה

 

21/11/2012