19.04.2024
 
משרד התיירות: חבילת סיוע במיליוני שקלים לתיירני הדרום

 

שירות חדשות תיירות

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב סייר היום בליווי בכירי משרדו ביישובי הדרום ונפגש עם תיירנים באשקלון ובבאר שבע. השר נפגש עם מלונאים ובעלי צימרים וכן עם בעלי עסקים נוספים בתיירות שנפגעו במהלך המבצע. השר התרשם מהיקף הנזקים לתעשיית התיירות ובישר על חבילת הסיוע שיעניק המשרד בעלות של מיליוני שקלים לתיירנים שרכושם או הכנסתם נפגעו מהמצב.

הסיוע הכלכלי יינתן לתיירנים בבאר שבע, אשקלון, אשדוד, שער הנגב ואזור סובב עזה ויכלול, בין היתר: מתן סיוע ליזמים בענף התיירות הכפרית ולבעלי עסקים המעוניינים לפתוח עסק חדש ו/או להרחיב את העסק הקיים. הסיוע יכלול מענק של עד כ-24% מעלות ההשקעה הכוללת, זאת בכפוף לתנאים שיפורסמו בחוזר מנכ"ל.

הסיוע יכלול גם מתן ייעוץ לבעלי עסקים תיירותיים באזור עוטף עזה במסגרת חממת תיירות, בדומה לסיוע שהעניק המשרד לתיירנים בכרמל, לאחר השריפה בשנת 2010. לשם כך אישר מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, להגדיל את תקציב חממות התיירות ב- 200 אלף ש' נוספים. כמו כן יועמדו חממות נודדות, על פי ביקוש, ליישובי עוטף עזה, בשיתוף עם מט"י באר שבע.

בהמשך לכך, יפעיל המשרד נוהל ייחודי לאירועים שיתקיימו באזור, בו ישתתף משרד התיירות בעלות של עד כ-50% מסך ההוצאה הכוללת. מטרת הנוהל היא לסייע להשיב את תנועת התיירים לאזורים שנפגעו מביטולים ומאובדן הכנסות עתידיות. זאת, בדומה לסיוע שהעניק המשרד לתעשיית התיירות בכרמל, לאחר השריפה ובהתאם לתנאים בסיסיים שיוגדרו בחוזר מנכ"ל.

כמו כן, יקיים המשרד אירועים ייעודיים בנמל אשדוד, במטרה לעודד את תנועת אניות הקרוזים. המשרד החליט להגדיל את תקציב השיווק לפסטיבל "דרום אדום" שצפוי להתקיים בחודש פברואר הקרוב. זאת, במקביל להגברת סיורי החשיפה למחליטנים ומובילי דעת קהל ישראלים לאזור, במטרה לחזק את תיירות הפנים. בנוסף, יעודד המשרד מתן פיצוי לעסקים בגין תקופת המבצע הצבאי.

שר התיירות אמר במהלך סיורו כי יפנה לנציבות שירות המדינה בבקשה לעודד קיומם של כנסים והשתלמויות של גופים ממשלתיים באזורים שנפגעו.

בתוך כך, במשרד התיירות הוקם בסוף השבוע חדר מצב שמתעדכן כל העת בהתפתחויות ומקיים דיוני הערכות. פעילות המשרד מתמקדת בהסברה לסיטונאי תיירות בחו"ל, שמביאים לארץ קבוצות ומשווקים חבילות נופש לישראל. חדר המצב נמצא בקשר הדוק עם סוכני נסיעות, מארגני תיירות נכנסת, מלונאים, מורי דרך ועם חברות תעופה ומפיץ להם את הנחיות פיקוד העורף לתיירים. דף הנחיות פיקוד העורף באנגלית מופץ גם לדלפקי הקבלה במלונות.

20/11/2012