25.04.2024
 
"כל נוצרי חייב לבקר במקומות הקדושים בישראל לפחות פעם אחת בחייו ואם מתאפשר הדבר אז אף יותר מכך"

 

 

שירות חדשות תיירות

"כל נוצרי חייב לבקר במקומות הקדושים הללו לפחות פעם אחת בחייו ואם מתאפשר הדבר אז אף יותר מכך". כך ציטט יושב ראש מחלקת קשרי החוץ של הכנסייה של הפטריארכיה המוסקבאית, אילריון, ארכיבישוף מטרופולי של וולוקולמסק, את דברי הפטריארך הקדוש קיריל, אשר נאמרו במהלך ביקורו בכנסיית המולד בבית לחם. הארכיבישוף מטרופולי של וולוקולמסק ציטט את הדברים במהלך פגישה שנערכה בינו לבין שר התיירות של ישראל סטס מיסז'ניקוב לפני מספר ימים. הארכיבישוף מטרופולי של וולקולסמסק שוהה בישראל במסגרת משלחת רשמית המלווה את קיריל, הפטריארך הקדוש של מוסקבה ושל רוסיה כולה.

הארכיבישוף המטרופולי אילריון מצדו סיפר לשר מיסז'ניקוב על פעילות הכנסייה הרוסית האורתודוקסית בתחום הביקורים במקומות הקדושים ועל מסלולי הטיולים בארץ הקודש, אשר פותחו ע"י חטיבת הביקורים במקומות הקדושים של הפטריארכיה המוסקבאית. הארכיבישוף המטרופולי אילריון הדגיש, כי יש לצפות כי בעקבות הכרזת הפטריארך הקדוש בבית לחם, יתעצם זרם המבקרים במקומות הקדושים שבארץ הקודש.

בפגישה סיפר סטס מיסז'ניקוב ליושב ראש מחלקת קשרי החוץ של הכנסייה על עבודת משרדו בתחום תיירות המבקרים במקומות הקדושים והדגיש כי אחת המטרות המרכזיות של משרדו היא המשך הגדלת מספר המבקרים במקומות הקדושים, ובין היתר מרוסיה מאוקראינה וכן מארצות אחרות הכפופות לפטריארכיה המוסקבאית. השר הביע התעניינות בחיזוק הקשרים עם חטיבת הביקורים במקומות הקדושים של הכנסייה הרוסית האורתודוקסית, הכוללת כ-145 מיליון מאמינים ברחבי העולם, תוך שהבטיח כי יעשה את כל הדרוש כדי שבני הכנסייה האורתודוקסית המבקרים במקומות הקדושים ירגישו בנוח במהלך שהותם בארץ הקודש.

כמו כן עדכן השר את הארכיבישוף המטרופולי אילריון בעניין המאמצים הרבים שעושה משרדו כדי לפתור את בעיית החוב של הפטריארכיה של ירושלים לחברת מי הגיחון המספקת מים לכנסיית הקבר ועל ההתקדמות הגדולה במציאת פתרון.

שר התיירות העניק לפטריארך הקדוש שי מזכרת מהביקור בישראל - ציור של ירושלים על גבי כדור עשוי מתכת.

18/11/2012