20.04.2024
 
שת"פ בין ′דרך הבשורה′ ל′קמינו דה סנטיאגו′ בספרד

 

שירות חדשות תיירות

משרד התיירות מקדם שיתוף פעולה חדש עם ה'קמינו דה סנטיאגו' - דרך סנטיאגו (דרך השליח יעקב), הדרך המפורסמת והמתויירת ביותר באירופה, הנמצאת בצפון מערב ספרד. נציגי דסק הדתות במשרד התיירות ואנשי לשכת משרד התיירות בספרד קיימו  פגישות עבודה בסנטיאגו דה-קומפוסטלה, כדי לקדם הסכם שיתוף פעולה בין משרד התיירות של גליציה ומשרד התיירות הישראלי לשיווק משותף של הדרכים. 

ה'קמינו דה סנטיאגו' הינה מיזם תיירותי נוצרי חשוב המושך אליו כ-3 מיליוני תיירים בשנה. הדרך הייחודית מהווה שילוב של נתיבי העלייה לרגל המובילים לקברו של השליח הנוצרי יעקב בן זבדי (הקרוי גם סנט ג'יימס באנגלית או סנטיאגו בספרדית). על פי המסורת הקתולית, לאחר שיעקב מת והפך למרטיר, עצמותיו נדדו על צדפה לחצי האי האיברי, וכיום על פי המסורת הנוצרית הן קבורות בסנטיאגו דה-קומפוסטלה, שבמחוז גליציה. רשויות התיירות במדינה מפתחות כל העת את תשתיות הדרך, הקיימת כבר יותר מאלף שנה, ומשווקים אותה כיעד תיירותי החל כבר מאמצע שנות ה- 80. הדרך מהווה מנוף כלכלי חשוב לאזור כולו, כאשר התיירים המגיעים מכל העולם משתמשים בתשתיות התיירות הממשלתיות והפרטיות שהוקמו לאורך המסלול.

נציגי משרד התיירות בחנו את תשתיות הדרך, ולמדו מהניסיון העשיר של ספרד בשיווק הדרך כיעד תיירותי מרכזי. נציגי הצדדים דנו בקידום פרויקטים לשיווק משותף של 'דרך הבשורה' בישראל וה'קמינו דה סנטיאגו'.

'דרך הבשורה' בנצרת הושקה בשנה שעברה כמיזם תיירותי עבור קהלי יעד נוצרים בגליל התחתון. נקודת ההתחלה בנצרת והיא מסתיימת כעבור 62 ק"מ בכפר נחום. הדרך מהווה אטרקציה תיירותית המאפשרת מודולריות של אורך המסלול על פי בחירתו של התייר הצועד בה, החל מצעדה של קטע קצר ועד צעדה של מספר ימים. הדרך יוצרת מפגש בלתי אמצעי עם הנוף הגלילי המרהיב תוך ביקור באתרים מרכזיים במסורת הנוצרית.

'דרך הבשורה' ו'דרך השליח יעקב' קשורות זו בזו בכך שעל פי הברית החדשה יעקב היה אחד מ-12 השליחים שבחר ישו בגליל. הקשר ההיסטורי והתיאולוגי בין הדרכים הינו הבסיס ליצירת שיתופי פעולה שיווקיים בעתיד, במטרה להגדיל את קהלי היעד הפוטנציאלים לתיירות נכנסת לספרד ולישראל.   

11/11/2012