27.04.2024
 
Seven Seas Voyager: עולם של פינוק ויוקרה

 

 

מאת רבקה דיה

שיט באוניות טיול מפוארות הפך לפופולרי מאד בעולם מזה שנים רבות ולאחרונה אף בארצנו. ואכן הקיץ הגיעו לנמלי ארצנו מספר אוניות של חברות השיט הידועות כמו קוסטה, רויאל קאריביאן, קווין אליזבת השניה של חברת קונארד, קריסטל ועוד.

ועכשיו הגיעה ה-אוניה, אונית הפאר Seven Seas Voyager של חברת ריג'נט (Regent) שעגנה השבוע בנמל חיפה, נראתה ככל אוניות הנוסעים שפקדו את נמלי ארצנו, אך בעלותנו לסיפון לסיור (שאורגן ע"י חברת אופיר טורס המייצגת בארץ את חברת ריג'נט) נחשפתי להידורה המיוחד. אוניה, זו המסיעה 700 נוסעים ו-447 אנשי צוות, היא אוניית פאר בכל סטנדרט שהוא - כל החדרים הם סוויטות עם מרפסת, ומרוהטים בריהוט קלאסי ועשיר. כל סוויטה כוללת חדר אמבטיה מרווח המצופה כולו בשיש איכותי ומיוחד מאובזר במיטב הקרמים, מגבות עבות ורכות, חלוקים צחורים ונאים, חדר ארונות ופינת ישיבה או סלון (הכל לפי סוג הסוויטה).

גם האזורים הציבוריים כולל המסעדות באוניה מרוהטים באותו הידור קלאסי הנותן תחושה של ביקור במלון פאר. ההקפדה מגיעה עד הפרטים הקטנים ביותר, כמו ריפוד כל כיסאות הנוח באוניה בכיסוי מגבת מפנק, פינות עם מיכלי שתיה בריאה של מי לימון ומלפפונים וסוגי תה שונים, בית קפה המגיש את מיטב מותגי הקפה שבעולם ליד עוגות ועוגיות מענגות.

כמו כן באוניה חדר לעישון סיגרים, ספריה, קזינו, חנויות יוקרה, ואולמות בידור. שלא לדבר על האוכל ברמת גורמה המוגש בארבע מסעדות האוניה בנוסף למזנונים פתוחים. לשמחתנו הוזמנו לארוחת צהרים ויכולנו לטעום בעצמנו את היינות הנפלאים המוגשים ליד ארוחת הגורמה שהוגשה לנו.

שתיים ממסעדות האוניה הן מסעדות אליהן מזמינים מראש מקום: מסעדה צרפתית ומסעדת פירות ים. כל נוסע זכאי לסעוד בה לפחות פעם אחת במהלך השיט - הכל על פי אורך ההפלגה אליו נרשם הנוסע.

חידוש נוסף בנושא שיט תיירותי - שירות של "הכל כלול" - נישה המיועדת לאלה המוכנים לשלם ומקבלים בתמורה ארוחות פאר, שתיה חריפה וקלה על סוגיה השונים ללא הגבלה, טיולי חוף ואף טיפים לעובדים - והכל כלול במחיר.

האוניה היתה בדרכה לסיבוב בן 143 יום דרך המזרח הקרוב והרחוק עד לאוסטרליה וניו זילנד, כשבתוכניתה עגינה בנמלי אשדוד ואילת אחרי חציית תעלת סואץ.

כאן עושים הכל כדי לתת לנוסע שירות אישי ומפנק על-מנת שהנוסע יקבל תמורה מלאה לכספו, ואכן, לדברי נציגי החברה, כ-70% מהנוסעים הם נוסעים החוזרים ומפליגים באחת משלושת אוניותיה, כשהנוסעים המתמידים מקבלים חברות באחד מהמועדונים השונים - החל מכסף ועד לטיטניום, מועדון המעניק הטבות ופינוקים נוספים.

בביקורנו באוניה, שעגנה כאמור בנמל חיפה, התרשמנו מהשיפורים לטובה שחלו במראה הנמל, מעבודת אנשי העמותה לתיירות של חיפה המקבלים את הבאים ומחלקים להם את מפת העיר בצרוף חומר נוסף על אתרים במקום, מעבודות השימור של העיר התחתית המהווה שער כניסה לעיר חיפה ומהמראה הנפלא הנגלה לתייר המגיע לחיפה מסיפון האוניה.

10/11/2012