26.04.2024
 
משרד התיירות: מענק למלון חדש בקרית שמונה, הרחבת מלון לוט בים המלח והקמת פארק מים באילת

 

שירות חדשות תיירות

השבוע אישרה מנהלת ההשקעות במשרד התיירות מענקים להקמה ולהרחבה של שני בתי מלון ברחבי הארץ, שיוסיפו 131 חדרים להיצע המלונאי הקיים. אושר מענק להקמתו של מלון חדש בקרית שמונה, ויורחב מלון לוט בים המלח. עוד אושרו: מענקים להקמת 4 אטרקציות ברחבי הארץ, ביניהן: פארק מים באילת והרחבת המצפה התת ימי. היקף כלל השקעת היזמים: כ-147 מיליון ש'. גובה המענקים שאושרו: למעלה מ- 23 מיליון ש'.

לראשונה מזה למעלה מ-20 שנה, בהן לא היה מלון בקרית שמונה, יוקם מלון חדש בעיר הצפונית ביותר בישראל. המלון, שימוקם בצומת המצודות, סמוך לקניון בעיר, צפוי לכלול 104 חדרים, בהשקעה כוללת של כ-59 מיליון ש'. סך המענק שאישר משרד התיירות כ-12 מיליון שקלים.

מלון נוסף שיזכה לסיוע הוא מלון לוט בים המלח. במסגרת צירופו של אזור ים המלח למפת אזורי עדיפות לתיירות, אישרה מנהלת ההשקעות מענק בגובה של כ-5 מיליון שקלים לצורך הרחבתו של המלון ב-27 חדרים נוספים. סך ההשקעה הכוללת נאמדת בכ-25 מיליון שקלים.

בעקבות מדיניות משרד התיירות, החל משנת 2011 להגדיל תקציבים למענקים לאטרקציות תיירותיות בישראל, אישרה השבוע מנהלת ההשקעות מענקים ל-4 אטרקציות חדשות בישראל: הקמת פארק מים באילת בעלות של כ-31 מיליון שקלים, הרחבת המצפה התת ימי בעיר בהשקעה כוללת של כ-20 מיליון שקלים, הקמת אטרקציה חווייתית בקיבוץ יוטבתה בעלות של כ-10 מיליון שקלים וכן הקמתה של אטרקציית שיט בספינת עץ בכנרת בהשקעה של כ-2 מיליון שקלים.

בימים אלו בוחן המשרד 20 בקשות נוספות למענקים במסלולים שונים, ביניהן הקמת מלון חדש בירושלים.

07/11/2012