20.04.2024
 
כנס התעופה הבינ"ל השנתי של מכון פישר ורשות התעופה האזרחית - ב-7 בנובמבר 2012

 

 

שירות חדשות תיירות

מכון פישר למחקר אסטרטגי אויר וחלל ורשות התעופה האזרחית (רת"א), יקיימו זו השנה החמישית את כנס התעופה האזרחית בישראל, בהשתתפות אורחים מעולם התעופה העולמי והישראלי.

מושב הפתיחה של הכנס, שיתקיים לאחר דברי ברכה של תא"ל (מיל') אסף אגמון, ראש מכון פישר ושל קריסטוס פטרו, מנהל אזור דרום מזרח אירופה והמזרח התיכון ב-Flight Safety Foundation, יתמקד בסקירה כללית של מצב התעופה האזרחית בארץ ובעולם. תומאס ווינדלמור, סגן נשיא יאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי), יסקור את אירועי השנה האחרונה בעולם התעופה העולמי, תוך התמקדות בהשפעות התנודות הכלכליות על עולם התעופה האזרחית ועל דרכי ההתמודדות עם האתגרים הכלכליים. גיורא רום, ראש רשות התעופה האזרחית, ויעקב גנות, ראש רשות שדות התעופה, יציגו את פעילויות הרשויות בשנה האחרונה, את המגמות הצפויות ואת התוכניות העתידיות בתחומי הרגולציה, התשתיות, הבטיחות ושיתופי הפעולה.

המושב השני יתמקד ב"שמיים הפתוחים" והליברליזציה בעולם התעופה המסחרית. מייק טרסווי, נשיא חברת InterVISTAS הקנדית ירצה על התמודדות החברות ה"מסורתיות" עם הליברליזציה בעולם התעופה. האוורד דיוויס, מנהל התקשורת השיווקית של חברת איירבוס, יסקור את דרכי החברה להתמודדות עם צרכי השוק הנובעים מהליברליזציה והגידול בתנועה האווירית בעולם. חלקו השני של המושב יתמקד בנעשה בישראל מזוויות שונות: מנכ"ל חברת אל על, אליעזר שקדי, יציג את דרכי ההתמודדות של חברות התעופה הישראליות עם הליברליזציה. שאול מרידור, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר יפרט על תרומת התעופה לכלכלה הישראלית וגיורא רום, ראש רשות התעופה האזרחית, יסקור את פעילות הרשות בעידן הליברליזציה. בנוסף, יציג ישי דון יחיא, ראש אגף קשרי תעופה ברת"א את עיקרי ההסכם עם האיחוד האירופי.

מושב הנעילה של הכנס יעסוק בנושא עייפות טייסים ובטיחות טיסה. קברניט יוני רונן מחברת ק.א.ל יעביר סקירה מקיפה על תאונות משמעותיות בעלות מרכיב עייפות אצל הטייסים. אחריו, יציג קברניט דודי בן-שחר את הרגולציה בתחום מגבלות התעסוקה באירופה ובארה"ב. על דרכי ההתמודדות עם בעיית עייפות הטייסים, ניהול סיכונים לעייפות (FRMS) ומערכת לתכנון פעילות טיסתית (SAFE) ירצה דאגלס מלור מחברתFatigue Risk Management Science האנגלית. בהרצאה האחרונה במושב, נציג מחיל האויר יפרט על פרויקט "לוקחים אחריות", המתמקד באורחות החיים לטייסי הקרב הישראלים.

תוכנית הכנס המלאה והעדכנית: http://www.fisherinstitute.org.il/?CategoryID=139&ArticleID=55

24/10/2012