20.04.2024
 
כנס בינ"ל לתיירות של המכללה האקדמית כנרת יעסוק בדימוי יעדי תיירות מנצחים

 

 

שירות חדשות תיירות

בכנס בינלאומי לתיירות של המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת שיערך ביום שני, 19 בנובמבר 2012, במלון רימונים גלי כנרת בטבריה, יעסקו בדימוי יעדי תיירות מנצחים: פנטזיה או מציאות?

יוזם הכנס, ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, ד"ר אלון גלבמן, שם לו למטרה לעסוק בגישות והאסטרטגיות בהן יש לנקוט לצורך יצירת דימוי חיובי יותר ואטרקטיבי של יעדי תיירות, תוך הצגת תובנות של המחקר האקדמי הבינלאומי בנושאים אלה. תבחן השאלה המעסיקה רבות מקבלי החלטות, יזמים, מנהלים ומשווקי תיירות מהרמה המקומית של האתר הבודד, ועד רמה של דימוי המדינה כיעד תיירותי: כיצד ניתן להשפיע על דימוי חיובי יותר של יעדי תיירות כפי שעולה ממחקרי מקרה עולמיים, ומהן הדרכים באמצעותן ניתן להפוך את הדימוי התיירותי של מדינת ישראל לחיובי יותר ?

ניהול אסטרטגי יעיל של דימוי יעדי תיירות מאתר בודד ועד מדינה צריך לחתור לקראת יצירת דימוי אחיד ופשוט, העברת מסר הכולל מידע מעשי והדגשת הייחודיות של המקום. המשברים הגיאופוליטיים והקונפליקטים הביטחוניים במזה"ת משפיעים במקרים רבים על דימוי שלילי של מדינת ישראל כיעד תיירותי, ונראה כי חשוב מאוד שהמחקר האקדמי ייתן את דעתו לאופן ודרכי ההתמודדות עם מציאות זו, תוך גיבוש תפישות ודרכים באמצעותן ניתן הן לצמצם את ההשפעות של דימוי שלילי והן ליצור דימוי חיובי יותר.

בין נושאי הכנס: הבנת המשמעויות של דימוי ותדמית יעדי תיירות, אסטרטגיות לניהול דימוי ותדמית של יעדי תיירות, מיתוג כאמצעי ליצירת תדמית חיובית של יעדי תיירות, הקשרים וההשפעות של תדמית הביטחון על התיירות וחקרי מקרה עולמיים של ניהול מיתוג ומיצוב תדמית של יעדי תיירות.

ההרצאות בכנס יינתנו על ידי חוקרים מובילים באקדמיה מהעולם ומישראל, וכן יערך פאנל בהשתתפות בכירים מתעשיית התיירות בישראל. בין הפרופסורים מחו"ל שירצו בכנס: פרופ' דאלן טימות'י מאוניברסיטת מדינת אריזונה, פרופ' אברהם פיזם מאוניברסיטת מרכז קליפורניה, פרופ' עומר מופאקיר מבית הספר לעסקים לה רושל בצרפת ופרופ' קונסטנטין אנדריאוטיס מהאוניברסיטה הטכנולוגית של קפריסין. פרופ' פיזם, יציג כיצד מיתוג יכול להוות מפתח לניהול התדמית של יעדים תיירתיים, פרופ' טימות'י ינתח בהרצאתו את הקשר בין תחושת האוטנטיות של מקום לדימוי התיירותי שלו, פרופ' מופאקיר ירצה על הקשר בין זהות פוליטית לתפישת יעדי טיול, פרופ' אנדריאוטיס ינתח חקר מקרה של השפעת ניהול תיירות ללא גידול על תדמית המקום וד"ר מלאני סמית' מבית הספר לעסקים של בודפשט תנתח מודל רב תדמיתי של העיר בודפשט לחלקיה השונים.

23/10/2012