19.04.2024
 
החלה הזרמת מים מהאגם באפק לנחל הירקון, על ידי רשות הטבע והגנים

 

 

שירות חדשות תיירות

רשות הטבע והגנים החלה להזרים מים מהאגם באפק דרך תעלת עינת אל הירקון, מה שהביא לשיפור משמעותי באיכות המים. להקות דגים וציפורים כבר נהנות מהזרימה החדשה והציבור מוזמן להנות מחווית ביקור מיוחדת במינה. 

כחלק מתוכנית רחבה לשיפור מצבו האקולוגי של נחל ירקון, רשות הטבע והגנים החלה להזרים אליו מים מהאגם באפק דרך תעלת עינת. נחל הירקון נהנה עד היום מהזרמת מים אך ורק רק מבריכת הנופרים, ובשל סיבות אקולוגיות, כגון שמירה על איכות המים, הוחלט להוסיף נקודת זרימה נוספת תוך שימוש באותו נפח מים. נקודה זו ממוקמת בגן לאומי ירקון - מתחם תל אפק, והיא שמורה ומגודרת ולכן קל יותר לשמור עליה ולפקח על איכות המים.

מהלך זה מאפשר ראשית לבעלי החיים באגם לחיות בצורה טובה יותר ובריאה יותר בשל איכות מים גבוהה, תחלופה קבועה וצלילות. ההזרמה, אשר החלה לאחרונה, הביאה לשינוי מיידי: כבר לאחר יומיים ניתן היה לראות כי המים נהיים צלולים ולהקות של אלפי דגים ביניהם לבנון הירקון (דג אנדמי לירקון) שכמעט נכחד והושב בין היתר לאגם באפק. לאחר כמה ימים של מילוי התמלאו המים גם במיני ברווזים רבים שמוסיפים צבע לאגם. צלילות המים גם אפשרה לציפורי מים כמו השלדג הגמדי , לבן חזה ופרפור עקוד לדוג באגם ביתר קלות.

לאחר חמישה ימים של מילוי האגם החלה גם תעלת עינת לזרום מהאגם באפק לתוך בריכת הנופרים ומשם לנחל הירקון, כולם בתחום גן לאומי ירקון, דבר שיוסיף עוד קילומטר של נחל שמהווה בית גידול לבעלי חיים רבים וגם אלמנט נופי יפה. יש לציין כי שלב זה הינו זמני, ובמהלך השנה תשוקם תעלת עינת תוך בירוא מיני צומח פולשני, ביצוע עבודות עפר, ושתילת מיני צומח מקומי.

ברשות הטבע והגנים מדגישים כי חל איסור רחצה, דיג וקטיף בנחל. ומזמינים את הציבור להגיע לגן הלאומי וליהנות מהמראה.

17/10/2012