28.03.2024
 
שדה"ת בתמנע: פורסמו המכרזים הראשונים

 

שירות חדשות תיירות 

השלב הראשון של שדה התעופה רמון יוצא לדרך. רשות שדות התעופה (רש"ת) פרסמה היום את המכרזים הראשונים להקמת שדה התעופה הבינלאומי בתמנע שמקדם שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

המכרזים הראשונים שפורסמו כוללים ביצוע עבודות עפר ותשתיות, העתקת תשתיות קיימות, בהם קווי מים וחשמל וביצוע קידוחים ופעולות הכנה נוספות בשטח. היקף המכרזים נאמד בכ-150 מיליון שקלים.

שר התחבורה ציין כי פרסום המכרזים התאפשר לאחר שרשות שדות התעופה השלימה את כל הליכי התכנון של השדה ואת המכרז לבחירת חברה שתנהל, תתכנן ותקים את נמל התעופה רמון.

לאחר שנים של קיפאון החליטה הממשלה לאשר את הצעתו של השר כץ להטיל על רשות שדות התעופה להקים שדה תעופה בינלאומי, בתמנע שישמש כשדה אלטרנטיבי נוסף לשעת חרום.

שדה התעופה החדש שיבנה בתמנע ממוקם כ-18 קילומטר צפונית לאילת וישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה וכן לטיסות פנים-ארציות. לדברי כץ פינויי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר.

"פרסום המכרזים הראשונים הוא יום היסטורי לעיר אילת ולמדינת ישראל שיאפשר לראשונה להקים שדה תעופה בינלאומי אלטרנטיבי, ממנו יוכלו להמריא מטוסי סילון גדולים לכל יעד באירופה" הוסיף כץ.

מימון הפרויקט הנאמד בכ-1.7 מיליארד שקלים יחול במלואו על רש"ת והיא תהיה רשאית לגייס חלק מעלות הפרויקט ממקורות חיצוניים. חלק אחר מהפרויקט ימומן באמצעות מכירת המקרקעין של שדה התעופה הקיים באילת.

יצויין כי השר כץ החליט לקרוא לשדה התעופה החדש בתמנע ע"ש אילן ואסף רמון, כאות הערכה והוקרה למשפחת רמון על פועלה ותרומתה למדינת ישראל. ההחלטה אושרה בממשלה ופורסמה ברשומות.

שר התחבורה מסר כי במטרה לקצר את לוחות הזמנים של הפרויקט הוא יבוצע בשלושה שלבים, השלב הראשון כולל את תפיסת הקרקע ופינוי התשתיות, בשלב השני יתוכננו תשתיות השדה ומסלולי ההמראות והנחיתות ובשלב השלישי יוחל בהקמת טרמינל הנוסעים. הקמת השדה תמשך כשלוש עד ארבע שנים. הפרויקט יכלול בין השאר הקמת מסלול המראות ונחיתות באורך של 3.5 קילומטרים וכן מגדל פיקוח וטרמינל מרווח שייתן מענה לכשני מיליון נוסעים בשנה. כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, עמדות חנייה למטוסי טורבו-פרופ, איזור תפעול, חנויות דיוטי פרי, מערך כבישים חדש ומגרשי חנייה לכלי רכב.

במסגרת הפרויקט יורחב כביש הערבה בקטע שבין תמנע לאילת לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון. הנסיעה מתמנע לאילת תמשך כ-10 דקות בלבד. בעתיד יחובר שדה התעופה לעיר אילת, באמצעות שלוחה של הרכבת המתוכננת לאילת.

17/10/2012