25.04.2024
 
תביעת פיצויים כנגד אמסלם טורס

 

 

שירות חדשות תיירות

32 מבכירי המהנדסים והאדריכלים בישראל הגישו תביעת פיצויים בסך 160 אלף שקלים כנגד חברת אמסלם תיירות ונופש בגין רשלנות בארגון וביצוע השתלמות מקצועית לחבריו בחבל הפירנאים שבספרד.

על פי כתב התביעה, הפרה חברת אמסלם תיירות ונופש את ההסכם שנחתם בינה לבין ארגון המהנדסים והאדריכלים, שהתובעים הם מבכירי חבריו, וכן את חובותיה כמומחית לנושא בצורה בוטה שגרמה ל-32 מחברי הארגון לעוגמת נפש במהלך הסיור המקצועי שתוכנן.

על פי התוכנית שהוזמנה ושולמה היתה אמורה לארגן ולבצע חברת אמסלם תיירות ונופש חבילת סיורים מקצועיים באתרים שונים בספרד ובחבל הפירנאים. בפועל, התברר כי הטיסות להשתלמות היו טיסות שכר במקום טיסות סדירות. הטיסות, היו ללא שתיה ומזון, בתי המלון היו בדרגה נמוכה משסוכם וכן המדריך המלווה של הסיור, לא הכיר את מתווה הסיור עצמו ואת האיזור הכללי דבר שגרם לטעויות בדרך ואי הגעה לנקודות יעד שונות במסלול.  עוד התברר כי המדריך אינו דובר ספרדית מה שהביא לקשיים בתקשורת עם נהגי האוטובוסים וחוסר התמצאות כללי.

לדברי עו"ד חן בר און, המייצגת את התובעים ציינה כי מדובר במקרה בוטה במסגרתו הופר הסכם שנחתם עם חברת תיירות ידועה ומבוססת לאספקת שירות של השתלמות מקצועית בחו"ל. מתוך הטענות שהעלו המשתתפים עולה כי בעצם כל החבילה שנתפרה למידות הארגון וכללה סיורים מקצועיים כלל לא היתה קיימת והמוצר שקיבלו בסופו של דבר היה נחות ושונה מהמובטח.

עוד הוסיפה עו"ד בר און כי חברת התיירות הפרה את חובת הזהירות המוטלת עליה במסגרת האחריות המקצועית כלפי הלקוחות, התרשלה וגרמה לנזקים משמעותיים שהביאו בסופו של דבר להגדיר את הסיור כ"סיוט ספרדי".

 

יעקב אמסלם, מנכ"ל אמסלם טורס, מסר תגובתו לתביעה באתר מגפון:

החברה וארגון המהנדסים נמצאים זה מספר שנים בקשרי עבודה, במהלכם הוצאו מספר רב של סיורים ברחבי העולם, לשביעות רצונם המלאה של שני הצדדים.

"לאחרונה יצא סיור של ארגון המהנדסים לפירנאים, שתוכנן גם הוא בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם הארגון, אשר עמד על כל מרכיבי הטיול, לרבות בחירת חברת התעופה, מסלול הטיול, המלונות ומדריך טיולים אשר נדרש על ידי הארגון עצמו וזאת בשל הניסיון הטוב עימו.

במהלך חגי תשרי התקבל כתב תביעה שהועבר לטיפול עורך הדין של החברה להגשת כתב הגנה.
יובהר כי הטיול שתוכנן היה מבוסס לבקשת הארגון, על טיסות בחברת הלואו-קוסט ספנאייר, אשר פשטה את הרגל זמן קצר לפני מועד היציאה.

"חברת אמסלם, אשר חרטה על נס כבר לפני שלושה עשורים את אמנת השירות, עשתה גם כאן לילות כימים כדי למצוא בזמן קצר פתרון חלופי הולם כדי שהטיול ייצא במועד ללא תוספת בעלויות, ולשם כך הוטסו חברי הקבוצה, בתיאום עם ארגון המהנדסים, בחברת התעופה הספרדית וואלינג.

"בנוגע לשאר הטענות, חברת אמסלם שוללת אותן על הסף והתייחסותה המלאה והמפורטת תינתן בכתב ההגנה שיוגש על ידה", מסר אמסלם.

15/10/2012