24.04.2024
 
בשבוע הבא ייפתח פסטיבל היין של מטה יהודה

 

שירות חדשות תיירות

ההתפתחות המרשימה של היקבים במועצה האזורית מטה יהודה הפכה את ענף היין, השזור בהיסטוריה של היישובים, למקור פרנסה ולעוגן תיירותי בהווה עם הפנים לעתיד. את החזון ליצור דרך יין ואזור יין שהחל בשפלת יהודה וטיפס אל הרי יהודה הגשימו חקלאי ויינני היישובים הלכה למעשה - בשיתוף עם המועצה האזורית מטה יהודה, משרד החקלאות, משרד התיירות ומחלקת התיירות של המועצה. כיום, 'דרך היין' של יקבי מטה יהודה היא מפעל משגשג ופורח ולא בכדי נחשב כפרויקט הדגל באזור שקיבל חותמת עם אישורה של תוכנית האב לתיירות.

במתכונת דומה ושונה מדרכי היין בעולם נבנתה גם דרך היין של היקבים במטה יהודה, המציעה אחת לשנה חגיגת תיירות, יין, תרבות ובידור. האירועים מאפשרים הצצה מרהיבה אל מרתפי היין ואל דרך העשייה וייצור היין, סיורים בין כרמים, שדות, עמקים וגבעות.

לאור המסורת הנמשכת מזה 14 שנה, ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדון מזמין את הקהל הרחב להגיע גם השנה לפסטיבל היין החגיגי של יקבי מטה יהודה שיתקיים בסופי השבוע שבין התאריכים 18.10 ועד ה-9.11.

דדון: "הפסטיבל חושף את דרך היין של מטה יהודה, דרך שחוצה יקבים ונופים תנ"כיים באזור בו בצרו וייצרו יין כבר לפני 3,000 שנה. זהו אזור טיולים אטרקטיבי שמציע חוויות בילוי ייחודיות ומגוונות לחובבי יין מושבעים, למשפחות ולכל מי שמחפש טיול בטעמי ארץ ישראל ותוצרתה".

הפסטיבל ייפתח באירוע מרכזי חגיגי שיתקיים ביום חמישי בערב, ה-18.10 החל מהשעה 19:00 באוהל "לילות כנען" בקיבוץ צרעה. כ-30 יקבים מאזור מטה יהודה מזמינים את הקהל לטעום ממבחר היינות המשובחים, להכיר את הייניים ובעלי היקבים, כל זאת סביב שולחנות בר ולצד מוסיקה חיה ואווירה טובה. עלות הכניסה: 50 ש', כולל כוס יין וטעימות ללא הגבלה.

בין היקבים המשתתפים בפסטיבל: יקב טפרברג, יקב כץ ,יקב קדמא, יקב כרמי יוסף BRAVDO, יקב נבות, יקב שורק, יקב פלם, יקב נחשון, יקב מוני, יקב לטרון, יקב צרעה, יקב בר גיורא, כרם ניר, יקב נבו, יקב סוסון ים, יקב קטלב, יקב צובה, יקב יהודה, יקב קסטל, יקב ענתות, יקב ענבה, יקב עגור, יקב קלע דוד, משק יין הנס שטרנבך, יקב יפו, כרם ברקאי, יקב שריגים, יקב צפרירים, יקבי עמק האלה ויקב לה טרה פרומסה.

מחלקת התיירות של מטה יהודה תקיים גם השנה סיורים מודרכים ליקבי מטה יהודה שיתקיימו בימי שישי ה-19.10, 26.10, 2.11, 9.11 וייצאו ממתחם "ביג" שבבית שמש בשעות הבוקר ויכללו ביקור בשלושה יקבים תוך היכרות עם הייניים וסיפורם האישי וכמובן טעימות מיינות היקב. הסיורים בתשלום, מיועדים למבוגרים ומותנים בהרשמה מראש במרכז המידע * 8108 או ברכישה מוקדמת באתר: www.winefest.eventi.co.il.

במהלך הפסטיבל יתקיימו אירועים מיוחדים לכל המשפחה במספר יקבים כגון: יקב יהודה, יקב צובה, יקב יפו, יקב לה טרה פרומסה, יקב צפרירים, יקב נבות, יקב קדמא ויקב שורק.

ביום שישי ה-26.10, יתקיים מירוץ היקבים הרביעי שייצא בשעה 8:30 מהכניסה לקיבוץ נחשון ויחלוף על פני אתרי מורשת היסטוריים. המירוץ המסורתי יחולק לשלושה מסלולים: 21.1 ק"מ: חצי מרתון - מסלול ארוך לגילאי 16 ומעלה, נושא פרסים כספיים לזוכים במקומות הראשונים. חמישה ק"מ - מסלול עממי לגילאי 12 ומעלה ושלושה ק"מ מסלול עממי לגילאי 6 ומעלה.

פרטים והרשמה: www.shvoong.co.il.

כמו כן, "אומני האלה" יארחו על דרך היין בשישי-שבת ה-26-27.10 בין 10:00-17:00 ויציגו בבתיהם יצירות הקשורות לעולם התוכן של היין מחומרים שונים: זכוכית, עץ, פלדה ועוד ובמהלך הפסטיבל תוצג בגלריית "אמני האלה" בגבעת ישעיהו התערוכה "לבן" עם יצירות של כ-20 אמנים מהאזור. כמו כן, "אמני ההר" מזמינים את הקהל למפגש "פנים אל מול פנים" בסטודיו שלהם ופורום "אמני המזלג" יציגו "טעימה יצירתית" בתערוכה מייצגת של אמנות, מוסיקה, יין והשקת חוברת תדמית ב-8.11 בשעה 19:00 ב"מרחב נשימה"- חדר המלח שבמושב מבוא בית"ר.

בנוסף ניתן להזמין מקומות ולאכול בבתי הבשלנים ולשלב ביקור במבשלות הבירה שיהיו פתוחים במהלך סופי השבוע.

10/10/2012