19.04.2024
 
צבר סגרה את שלושת המשרדים האחרונים

 

 

מאת גיורא נוימן

חברת צבר תיירות ונופש סגרה אתמול (יום חמישי) את שלושת משרדי הנסיעות האחרונים שלה - בחיפה, באשדוד ובגבעתיים. הפעילות היחידה שנותרה כעת לחברה היא מוקד המכירות בתל אביב, המשותף לה ולדיזנהויז.

בשיאה, בסוף המאה ה-20, מנתה צבר קרוב ל-20 משרדי נסיעות בכל רחבי הארץ, ונחשבה לאחד הגופים הקמעונאיים הבולטים בענף התיירות.

בענף מעריכים כי שלושת המשרדים שפסקו לפעול היו רווחיים, ומתקשים להסביר מדוע אי-די-בי תיירות, החברה האם, פועלת לנוון את חברת התיירות הוותיקה. אחת הסיבות האפשריות לצעד התמוה היא ההיערכות של צבי יוכמן ודוד קמיניץ מקרן סקיי, המנהלים את אי-די-בי תיירות, להתחשבנות קשוחה עם נוחי דנקנר, בעל השליטה בקונצרן אי-די-בי.

כזכור, בסוף דצמבר נפתח לקרן סקיי חלון הזדמנות להעמיד לפירעון את איגרת החוב (להמרה) שקיבלה מאי-די-בי תמורת הלוואה של 15 מיליון דולר ולהסתלק מניהולה של אי-די-בי תיירות הכושלת, או להפוך לבעלת הקבוצה. לקראת המועד הקובע גוברת המתיחות בין הצדדים לעיסקה: בראשית השבוע הגישה חברת נצבא, אחת החברות הבנות בקונצרן אי-די-בי, בקשה מעליבה לפירוק ישראייר, החברה העיקרית בקבוצה של אי-די-בי תיירות, בטענה לחוב שלא ניתן לגבותו בשל חדלות פירעון.

28/09/2012