27.04.2024
 
יד בן צבי: סיורים בירושלים בסוכות

 

 

שירות חדשות תיירות

במהלך חוה"מ סוכות יתקיימו סיורים בירושלים באווירה חגיגית ומיוחדת עם יד יצחק בן-צבי: סיורי אייפונים בשווקים, סיורים בשכונות הנחלאות, סיורי תיאטרון, בליווי ריקודים ועוד.

הסיורים המיוחדים מיועדים לכל המשפחה וכוללים:

  • פעילויות חווייתיות, ביקור במקומות מעניינים בירושלים, משימת אתגר אינטראקטיבית, הכרות עם דמויות ססגוניות באמצעות תיאטרון חוצות.
  •  ריקודים ושירה באווירת החג, טעמים ירושלמיים שלא הכרתם, סיפורים מרתקים בפינות מוכרות ונסתרות של העיר, בנחלאות, בשכונות החרדיות, בהר ציון, בטיילת ארמון הנציב, בצריף הנשיא יצחק בן-צבי, תיאטרון חוצות ועוד.

הסיורים מתקיימים בחוה"מ בין התאריכים 2.10.12 - 5.10.12

 

פירוט הסיורים:

"בסטה של משפחה" - מורידים את האפליקציה הירושלמית לאייפון ויוצאים למשימת אתגר אינטראקטיבית בירושלים ולמפגש חוויתי ומרתק בשוק מחנה יהודה.

מיועד לכל המשפחה, מחיר למשתתף 60 שקלים. יש להצטייד באייפון / אייפד הכולל חבילת גלישה. הסיור מתקיים ביום שלישי, א' חוה"מ, 2.10.12 משעה 10:00 עד 13:00.

 

"ללא מילים" - איך "נבנה מחדש" בית המקדש בדמות כנסייה גרמנית בהר ציון? נבין את המסרים הפוליטיים העולים מציורי הקיר, הפסיפסים והפסלים שבפנים הכנסייה. הסיור מתקיים באזור הר ציון, פתוח לקהל הרחב, מחיר למשתתף 80 שקלים.

מתקיים ביום שלישי, א' חוה"מ, 2.10.12 משעה 09:00 עד 12:00.

 

עיר בהר - אל בטן האדמה בארמון הנציב - פעילות חווייתית בטיילת ארמון הנציב, פינה לא מוכרת של טבע, תצפית מרהיבה, צמחים מיוחדים ומנהרה עתיקה.

מיועד לכל המשפחה, מחיר למשתתף 92 שקלים, יש להצטייד בפנסים.

הסיור מתקיים ביום רביעי, ב' חוה"מ, 3.10.12 משעה 10:00 עד 12:30.

 

"ושמחת בחגיך...והיית אך שמח" - במסגרת הסיור נלמד על הסוכות הבנויות ממגוון חומרים ועל שמחת בית השואבה בחסידויות השונות. נצטרף לריקוד, לשירה וללפידי אש. הסיור יתקיים בשכונות החרדיות, נשים צריכות להגיע בלבוש צנוע - חולצה צנועה וחצאית.

מדריכה אסתר סעד, מחיר למשתתף 80 שקלים.

הסיור מתקיים ביום רביעי, ב' חוה"מ, 3.10.12 משעה 16:00 עד 19:00.

 

סוכות של חג, סוכות של חול - סיור באווירת חג בשכונת "הנחלאות" בלב ירושלים - שכונת הסוכות והפחים, חארת א'-טאנק', המשכנות, האוהלים, הנחלאות והזיכרונות.

מיועד לכל המשפחה, מחיר למשתתף 80 שקלים.

הסיור מתקיים ביום חמישי, ג' חוה"מ, 4.10.12 משעה 16:00 עד 19:00.

 

"אולי הוא צריף קטן, אולי מגדל שנהב" - במסגרת הסיור נבקר ב"סוכה לשבטי ישראל" בצריף הנשיא יצחק בן-צבי. נשמע סיפורים על בתיהם של מלומדים, סופרים, הספרייה הגדולה ביותר בעולם וטחנת הרוח שסיבובה נדם.

מדריך אלון תמרי, הסיור פתוח לקהל הרחב, מחיר למשתתף 80 שקלים.

הסיור מתקיים ביום חמישי, ג' חוה"מ, 4.10.12 משעה 16:00 עד 19:00.

 

תיאטרון חוצות בלב ירושלים - בעיצומם של ימי העלייה לרגל נפגוש בירושלים דמויות ססגוניות: קבצנית, עולה לרגל ובת כוהנים, יספרו את סיפורה של העיר מנקודת מבטן האישית ומלאת ההומור. הסיור מתקיים ברובע היהודי.

מדריכה השחקנית צביה מרגליות, הסיור מיועד לכל המשפחה, מחיר למשתתף 80 שקלים.

הסיור מתקיים ביום שישי, ד' חוה"מ, 5.10.12 משעה 10:00 עד 12:30.

 

יד יצחק בן-צבי הינו מוסד ממלכתי על שם הנשיא השני של מדינת ישראל, יצחק בן-צבי, אשר הוקם במטרה להמשיך את פועלו הציוני, התרבותי, החינוכי והמחקרי של הנשיא יצחק בן-צבי. המוסד הייחודי פועל ממקום משכנם של הנשיא ורעייתו רחל ינאית (ז"ל) בירושלים, בניהולו של המנכ"ל יעקב יניב.

מוסד יד יצחק בן-צבי מתמחה בחקר תולדות ארץ ישראל והנחלת תרבותה ומורשתה, חקר ירושלים לדורותיה וחקר קהילות ישראל במזרח. ביד יצחק בן-צבי, בשכונת רחביה בירושלים, נמצאים מכוני המחקר, הספרייה וההוצאה לאור של ספרים במגוון תחומי העיסוק של יד בן-צבי.

יד יצחק בן-צבי מוציאה לאור במהלך השנה גם את כתבי העת:"קתדרה", "פעמים" ו"עת-מול". במקום פועל גם המרכז ללימודי ארץ ישראל המקיים עשרות קורסים סיורים וכנסים למבוגרים ברחבי הארץ.

20/09/2012