29.03.2024
 
מי יציע את האירוע הבא?

 

 

מאת נועה צרפתי*

שחיקת העמלות לסוכן, לקוחות המזמינים שירותים ישירות באינטרנט, פשיטות רגל של נותני שירות, אלו הם מקצת הקשיים מולם ניצב סוכן נסיעות שמעוניין לשמר את הכנסתו.

בעולם בו התחרות רבה, והמידע זמין לכל, כיצד ניתן לשמר את מעמדו של סוכן הנסיעות?

התמקצעות היא מילת מפתח שכוללת בתוכה הרבה נושאי משנה והיא גם המפתח החשוב ביותר שיש לסוכני הנסיעות שמתמודדים עם שינוי מהותי מאד בנוף עבודתם.

במאמר זה ננסה לפצח לפחות מרכיב אחד של ההתמקצעות: בניית הידע המקצועי, ונשאיר בצד לרגע את השירותיות, כניסה לנישות ייחודיות והתייעלות ארגונית ומערכתית שהם מרכיבים חשובים אחרים.

אם כן, כיצד ניתן לבנות יידע מקצועי מקיף בעולם בו הלקוח מגיע לסוכן אחרי שכבר בדק אתרי מידע רבים הזמינים לכל דורש?

יתרונו של הסוכן הוא בגישתו המקצועית והמקיפה שמאפשרת לו לתת ללקוח מענה רב מערכתי וכולל, להבדיל ממידע מזדמן ובלתי מגובש בו נתקל הלקוח בחיפושיו ברשת. מכיוון שמדובר בכמויות מידע עצומות, שאין שום אפשרות לשלוט בהן באמת, חייב הסוכן לאמץ אסטרטגיות של מידען, ולארגן רשימת מקורות מידע יעילים, שאותם ילמד וישמר.

כלומר, במקום ללמוד על יעדי הנסיעה הספציפיים, יבסס לעצמו הסוכן "ספריה" של מקורות מידע העוסקים בגיאוגרפיה, תרבות, חברה, אוכל, פנאי והעניין המקומיים. אחר כך, ולפי צרכי הלקוח, יוכל לפנות לאתר ספציפי מתוך מקורות אלה, שנבדקו ונמצאו אמינים. היכרותו של הסוכן עם אתרים המספקים מידע מדוייק ומעניין לנוסעים תוכל לשמש כחלק מחוויית השירות שהוא מעניק ללקוח. הסוכן יספק, מלבד מידע על הטיסה והמלון, גם הצצה לאותם מקומות ברשת שבהם יוכל הלקוח להעשיר את היכרותו עם המקום אליו הוא מתעתד לנסוע. באמצעות היכרות עם מקורות המידע, יוכל הסוכן להגיב במהירות על שאלות הלקוח בנושאים שונים. לדוגמה: ברור שרשימת המוזיאונים של עיר אירופית גדולה היא קבועה פחות או יותר, וזמינה באתרים רבים העוסקים בנסיעות. ניתן למצוא בקלות את ימי ושעות הפתיחה, מיקום המוזיאון וכולי, כך שבמקרה זה הלקוח המצוי אינו זקוק כלל לתיווכו של הסוכן.

אבל מה קורה כשמדובר באירועים תרבותיים, כמו קונצרטים, הופעות או הצגות, משחקי כדורגל, בייסבול, או כדורסל? מה קורה עם שוקי אוכל, פסטיבלים או חגיגות מקומיות? לאירועים אלה אין בדרך כלל יום ושעה קבועים על פני השנה. על מנת לאתרם, להכירם ולהופכם זמינים ללקוח יש צורך בידע מדוייק הרבה יותר. נוסף לכך, במקרה שמדובר באירועים בארצות שאינן דוברות אנגלית, רב הסיכוי שהמידע יהיה זמין אך ורק בשפה המקומית. תארו לכם את שמחתו והתרגשותו של הלקוח כשהסוכן יבשר לו שבנסיעתו יוכל לראות הופעה של אמן אהוב ופופולארי או שיוכל לצפות באירוע ספורט מרתק. אין ספק שבמקרה זה האינטראקציה עם הסוכן הופכת מקצועית ומקיפה יותר, והסוכן מעניק ללקוח ערך מוסף בלתי צפוי לקראת הנסיעה.

הלקוח יוכל לבחור, כמובן, האם להמשיך ולהתעניין באירועים שהוצעו לו, ובמקרים רבים יבחר לעשות זאת. זהו השלב בו יכול הסוכן לקבל גמול ממשי על מאמציו, להציע ללקוח כרטיסי כניסה לאירוע שבו התעניין, ובכך לצרף מכירה נוספת ללקוח, שעמלה יפה בצידה. עמלות אלו יכולות להצטבר לסכומים נאים ביותר, לסוכנים שבוחרים לשווק מוצרי תרבות באופן פעיל, ואינם ממתינים שהלקוח יברר בעצמו או יבקשם.

 

אלפי אירועי ספורט

בישראל פועלת מזה שש שנים חברה בינלאומית שלה בסיס מידע ענקי שבאמצעותו יכול הסוכן לתת ללקוח בדיוק את הערך המוסף הזה ולצבור לעצמו עמלות.

נא להכיר: Sports Events 365 המפעילה בארץ את אתר טיקטינגו (www.ticketingo.co.il) בעברית ועוד שורה של אתרים בשפות נוספות. דרך אתר החברה יש לסוכן נגישות למידע על אלפי אירועי ספורט ותרבות בכל רגע נתון, ואם מדובר בנסיעה לאירופה או לצפון אמריקה רבים מאד הסיכויים שיהיה יותר מאירוע אחד מתאים לשיווק ללקוח. החברה מקדמת בהתלהבות את הקשר העסקי עם סוכני הנסיעות ומעניקה להם עמלות גבוהות וכלים מקצועיים לטיפול בכל בקשה.

על מנת לשווק אירועי תרבות אין לסוכן צורך בידע מוקדם בליגות הכדורגל השונות או היכרות עם ההצגות החמות בברודוויי. המידע השלם נמצא באתר וניתן לקבל ייעוץ נוסף אצל אנשי שירות הלקוחות. מכירת אירועים הפכה כל כך מבוקשת שאתרי התיירות המקוונת הגדולים בעולם, כמו אקספדיה כבר הוסיפו אותם לבסיס הנתונים שלהם. חברות תיירות ישראליות רבות עשו מהלך דומה והכניסו את אירועי הספורט וההופעות של טיקטינגו לתוך האתר, באמצעות כלים פשוטים שהחברה נותנת לשותפותיה העסקיות.

גם אתם יכולים לעשות שימוש במידע הרב הזה ולהתחיל (אם עוד לא התחלתם) לתפור חבילות ספורט או קפיצות קצרצרות לחו"ל סביב הופעה או פסטיבל, עבור לקוחותיכם.

 

____________________________________________

* המחברת היא מנהלת תיקי לקוחות עיסקיים באתר טיקטינגו

12/09/2012