29.03.2024
 
עמי כהן, מנכ"ל קווי חופשה: הפיגוע בבורגס העיב על שנה תיירותית מוצלחת

 

ריאיין: גיורא נוימן

 

- איך היתה השנה שהיתה?

שנת 2012 עד כה, ובעצם שנת תשע"ב כולה, היתה הרבה יותר טובה מהשנה הקודמת. בתחילה חשבנו שהיא תהיה דומה ל-2011, שגם היא לא היתה רעה. הדבר היחידי שהעיב על השנה הטובה של קווי חופש היה הפיגוע בבורגס. אני לא מדבר על הרמה העיסקית - בהתחלה היתה עצירה בתנועה לשם, אבל אחרי שבועיים התנועה התאוששה - אני מדבר על הרמה האישית. אני רגיל לקום בבוקר, לבוא לעבודה ולהתעסק בתיירות. והנה, מכה שכזאת. צריך להתעסק בפיגוע, בקורבנות, במשפחות ההרוגים ובפצועים הרבים. זה היה מאוד כואב.

 

- והנזקים הכספיים לא כאבו לכם?

בהקשר של פיגוע, זה היה ממש לא מעניין. ברור שהיו לנו נזקים כספיים, בעצם כל המארגנים חטפו נזקים כאלה, אבל המדובר בהיקפים שהצ'רטריסטים יודעים לספוג. מה שבאמת צבט בלב זה העיסוק בפיגוע ובקורבנות, במקום העיסוק בתיירותמבחינת העסקים, במהלך השנה האחרונה המשכנו לגדול גם ביעדי נופשונים ביוון וגם ביעדי אירופה הקלאסית אליהם אנחנו טסים. השנה זיהינו מגמה שכולנו מקווים כי תלך ותתחזק: הישראלים למדו את יתרונות הפרה בוקינג והתחילו להזמין נופש זמן סביר מראש. זה איפשר לנו לעשות את מה שתמיד רצינו - למכור בזול חודשיים מראש, ולייקר את מוצר ככל שמתקרב מועד היציאה. כך זה עובד בכל העולם וכך אנחנו מקווים שיתחיל לעבוד גם השוק הישראלי. זה יהיה טוב לכולם - גם לנו, המארגנים, וגם לנוסע, שיקבל אישור מיידי על מה שהוא מזמין ולא יצטרך לחפש את המוצר המתאים לו שעות ספורות לפני המראה, מה שגורם לכאב ראש גדול גם לו, גם למארגן וגם לסוכן הנסיעות.

 

- איך הביקושים לראש השנה וחגי תשרי?

החגים השנה נראים טוב. הוספנו טיסות גם לאי יוון, שם אנחנו מוכרים את כרתים, רודוס וקוס, וגם לאירופה, שבה אנחנו מוכרים את ברצלונה, מדריד, רומא, ורונה, לובליאנה, ברלין, מינכן, אמסטרדם ופריז. מה שתומך השנה בתנועה הוא העובדה שהרבה אירגונים גדולים החליטו על חופשה רצופה מאמצע ספטמבר עד השליש הראשון של אוקטובר, במקביל לחופשת בתי הספר. זה פותח הזדמנויות לנסיעות של שבוע שלם בלי אובדן חופש בעבודה או לימודים בבית הספר.

 

- אתם ממשיכים לעבוד עם סאן דור.

כמובן, סאן דור היא ספק הטיסות העיקרי שלנו. שני שליש מהפעילות שלנו היא עם סאן דור. המדובר במוביל ישראלי אמין, שאצלו השעה היא שעה, עם גיבוי של 40 מטוסי אל על, אם מתעוררת בעיה. יש לנו שת"פ מאוד מוצלח לשני הצדדים.

12/09/2012