20.04.2024
 
יקי בן מנחם, מנכ"ל רימון טיולים: כל זמן שאנחנו חיים טוב נמשיך למכור רק דרך הסוכנים

 

 

ריאיין: גיורא נוימן

 

- איך אתם מסכמים את שנת תשע"ב ברימון טיולים?

היתה שנה די רגילה מבחינת מספרי הנוסעים. מבחינה פיננסית, שמחנו לראות תזוזה חיובית בשערי המטבע. לפני שנה, 4 שקלים לדולר זה היה חלום רטוב בלבד, היום זו מציאות. גם העובדה שהיורו ירד לעומת הדולר משחקת לטובתנו.

באשר לשנה הבאה, יש לי חששות כבדים. המצב הכלכלי כנראה לא עומד להשתפר, המצב הגיאו פוליטי כנראה לא עומד להירגע, ובסך הכל אנחנו ממשיכים לחיות ולפעול במדינה מלאת סיכונים לתיירות, הן היוצאת והן הנכנסת. כל הזמן צריך להיות עירני ולבדוק מאין תיפתח הרעה. ואם היא לא נפתחת - יש לומר תודה לאל.

 

- רימון היא אולי המוהיקני האחרון שמוכר טיולים מאורגנים אך ורק באמצעות סוכני הנסיעות. עד מתי?

אני חושב שיש עוד כמה, מגה למשל, גם נתור. אבל נכון שהיום יש עשרות גורמים שמוכרים טיולים מאורגנים בשיווק ישיר. כל מי שהשם שלו נגמר ב"טורס". אני יכול לספור לפחות 50 כאלה. אבל מה שעושים אחרים לא צריך להפריע לנו, כל זמן שאנחנו חיים טוב וכל זמן שסוכני הנסיעות נותנים בנו אמון. ובצדק יש להם בנו אמון, כי הקהל שלהם חוזר מרוצה. עובדה ש-45% מהנוסעים שלנו הם לקוחות חוזרים.

השנה חגגנו יום הולדת 40 לרימון טיולים. מבחינת המוניטין, איכות הטיולים וסוגם אנחנו עומדים בשורה הראשונה. סוכני הנסיעות יודעים זאת וממשיכים לשלוח לנו נוסעים, לכן אנחנו לא זקוקים לשיווק ישיר, לא פתחנו אתר אינטרנט להרשמות ולא חתכנו מחירים במכרזים.

12/09/2012