24.04.2024
 
איציק פנסו, מנכ"ל רשת פלאנטו: העתיד שייך לשולחן העבודה החכם של סוכן הנסיעות

 

 

ריאיין: גיורא נוימן

 

- איך נראתה השנה המסתיימת בימים אלה ומה הציפיות שלך לעתיד?

אנו בפלאנטו בוחנים את התוצאות העסקיות בסוף השנה האזרחית ולא בסוף השנה העברית, אולם אין ספק כי מבחינת ההתנהלות העסקית עד כה אנו רואים שינויים בתמהיל המכירות ברשת, כאשר מרכיב הצ'רטריסטיקה יורד ביחס לתחומים האחרים. לדעתי מגמה זו תימשך גם בעתיד, בעיקר בשל המכירה הישירה של הספקים והזהירות שלהם מבחינת היצע המוצרים, כפי שכבר ראינו בתחילת השנה.

התחרות על כיסו של הלקוח, ביחד עם פלטפורמות להשוואת מחירים, תפגע בשיעור הרווח הגולמי ותקטין אותו. יועץ הנסיעות יצטרך להתמודד עם התחרות הזו ולהתמקד במקומות בהם יש לו יתרון יחסי ובהם הוא יכול לגבות תגמול הולם על עבודתו. תחום מכירת בתי מלון, למשל, הוא אחד התחומים שבהם סוכן הנסיעות יכול עדיין לקבל תגמול הולם, למרות הטענה המוטעית שהאינטרנט מהווה תחרות קשה והמחירים שם זולים יותר.

אנו בפלאנטו הטמענו במהלך השנה מערכות טכנולוגיות אשר מאפשרות לסוכנים שלנו לראות את התמונה הכוללת בתחום בתי המלון באופן השוואתי, כולל מחירי האינטרנט, לבחור את הספק ולקבל עמלה הוגנת - כן, גם מספקי אינטרנט.

זה מביא אותי לנקודה הבאה שתלווה אותנו בשנים הבאות, וזו הטכנולוגיה. מערכות טכנולוגיות חכמות יאפשרו ליועץ הנסיעות לנטר ולאתר הזדמנויות מכירה של מוצרים תיירותיים בספקטרום רחב של ספקים, כולל ספקים גלובליים. "שולחן עבודה חכם" יפסיק להיות חלום של מספר משוגעים לטכנולוגיה ויהפוך לכלי יומיומי של יועץ הנסיעות. סינון המידע הרלוונטי ללקוח מתוך אוקיינוס המידע הקיים כיום ברשת יאפשר ליועץ הנסיעות לממש את ייעודו כמומחה תיירות המקנה ערך מוסף ללקוחותיו ומתוגמל בהתאם.

המערכות הללו והטכנולוגיות לפיתוחן ושיפורן כבר קיימות, אולם ההשקעה בהן דורשת משאבים כספיים שמשרדים קטנים ובינוניים לא מסוגלים להשקיע. זו הסיבה שאנו בפלאנטו שמנו לנו למטרה לשדרג את יועצי הנסיעות מבחינת הפלטפורמות הטכנולוגיות עליהן הם עובדים. אנו משקיעים מאמצים הן כספיים והן הדרכתיים על מנת להכשיר את היועצים שלנו להשתמש במערכות אלה, להוציא מהן את המרב ואת המיטב ולהכין אותם לקראת העתיד. לזכותם של הספקים יאמר כי הם מגלים עניין, משתפים פעולה עם המאמצים שלנו ומתממשקים למערכות פלאנטו.

לקראת השנה החדשה אני תקווה שנזכה לראות פירות בעמלנו, ספקים וקמעונאים כאחד. שנשכיל להעריך ולכבד את העבודה שאנו עושים. ואני מאמין שאם נדע לעשות זאת, נזכה להערכה דומה גם מצד לקוחותינו.

12/09/2012