26.04.2024
 
גדי מור, מנכ"ל אמדאוס ישראל: לקראת שנה של קפיצת מדרגה טכנולוגית

 

מאת גיורא נוימן 

אמדאוס העולמית הודיעה לפני חודש וחצי שגייסה מימון בהיקף 200 מיליון אירו למו"פ, אותם היא משקיעה בשיפורים מרחיקי לכת בתחום הטכנולוגיה לסוכני הנסיעות ולחברות התעופה בעולם.

מאחורי הודעה זו מסתתרת בשורה של ממש לשוק הנסיעות והתיירות, כי ההשקעה הענקית עומדת לשדרג משמעותית את סל המוצרים הבסיסיים שלנו ולהוסיף מגוון רחב של מוצרים חדשים. זהו תהליך שיתרום לייעול, שיפור והקלה על עבודתו של סוכן הנסיעות ויעניק לו סביבת עבודה חדשנית ומודרנית.

 

- אתה נשמע נלהב. תוכל לפרט מה הדברים החדשים שאתם עומדים להציע לשוק?

אני לא מתכוון לייגע את הקוראים בהרצאה טכנולוגית ארוכה ערב ראש השנה, לכן אזכיר את הדברים העיקריים על קצה המזלג.

קודם כל הסל החדש שלנו יכלול תוכנת ג'י-די-אס אינטרנטית מלאה. כלומר, כל סוכן יוכל להיכנס אליה כמו שנכנסים לכל אתר באינטרנט ולעשות את כל הפעולות למען הלקוח שלו מכל מחשב שלידו הוא נמצא. זו תהיה מערכת מודרנית, קלה להפעלה, הרבה יותר אינטואיטיבית ממה שיש לנו היום, יפהפיה, פשוט מדהימה. היא תושק במהלך 2013, ולישראל תיכנס באותה שנה או ב-2014.

מוצר שני מאוד חדשני, שכבר סיימנו לפתח, הוא תוכנת אייטינררי משולבת אס-אם-אס שהסוכן יוכל לתת ללקוח שלו. התוכנה תתחבר לכל מערכות הצ'ק אין והמידע לציבור בכל נמלי התעופה בעולם, ותוכל לדווח לו בזמן אמת על כל שינוי - למשל שינוי בשער היציאה, שינוי בשעת ההמראה וכו'.

לדעתי זהו שידרוג עצום של חוויית הלקוח. כל איש עסקים שהחמיץ פעם טיסה מפני שנודע לו מאוחר מדי על שינוי הגייט, יידע להעריך כמה זה חשוב ומועיל לקבל אס-אם-אס עם פרטי השינוי בזמן אמת. אמדאוס העולמית כבר חתמה על ההסכמים המתאימים גם בישראל, עם שלוש החברות המובילות - פרטנר, סלקום ופלאפון. בינואר הקרוב נערוך למוצר פיילוט אצל סוכן באזור הצפון, וזמן קצר אחר כך נציע אותו לכולם.

מוצר מדהים שלישי נקרא "אמדאוס אופר'ס". זו תוכנה שתאפשר לסוכן להציע חלופות שונות למסלול הנסיעה של הלקוח, כולל סידורי הקרקע והמלונות. שני היתרונות העיקריים של המוצר: (א) הוא יציג ללקוח לא רק את המחירים אלא גם את כל ההגבלות והתנאים של מרכיבי העיסקה, ו-(ב) ברגע שהלקוח בחר באחת החלופות, הסוכן מפעיל אותה בפעולה אחת פשוטה שהופכת את החלופה מסתם ציטוט של הצעת מחיר לפי-אן-אר רגיל לכל דבר.

גם בתחום מנועי חיפוש אנחנו מתכננים מהפיכות. לדוגמה: מוצר לסמארטפון, שיוכל להציג את אפשרויות הטיסה מכל מקום בעולם שבו נמצא בעל המכשיר לכל מקום אחר בעולם, לפי כל חיתוך וכל טווח תאריכים. במקביל, צפויה השקעה מאסיבית בתחום אתרי האינטרנט לסוכנים. מוצרים כאלה ועוד עשרות אחרים - אני בחרתי לספר כאן רק על היהלומים הנוצצים ביותר בערימת אבני החן האלה - יציבו את אמדאוס בשנים הקרובות בחזית הטכנולוגיה הענפית, הרבה לפני המתחרים.

 

- מה לוח הזמנים להטמעת כל המוצרים האלה בשוק הישראלי?

לכל מוצר יהיה המועד שלו. אני כבר יכול לבשר שבמהלך הרבעון הראשון של 2013 נציג בשוק הישראלי את החבילות הדינמיות של אמדאוס. הרעיון הוא שהמערכת תציג לסוכן הנסיעות הרכבים אפשריים שונים של חבילות לכל יעד בעולם, לפי רמות מחיר שונות ולפי טעמו של הלקוח. זו תהיה הפעם הראשונה שהסוכן יוכל להציע ללקוח חבילה שלמה לא רק ליעדי הצ'רטר אלא לכל יעד שהלקוח יבחר.

- החבילה הדינמית נשמעת מעניינת.

היא לא רק מעניינת אלא ממש מלהיבה. לדעתי, זה מסוג המוצרים שיבטיחו את הניצחון לסוכן הנסיעות.

12/09/2012