19.04.2024
 
אורי שנבל, מנכ"ל סנורמה: אין תחום כמו השיט שנותן לסוכן עמלות כל כך נדיבות

 

ריאיין: גיורא נוימן

- למרות סימני המיתון במשק, נראה שעסקי השיט שלכם המשיכו לפרוח גם השנה.

למזלנו הרב אנחנו מייצגים בישראל את תאגיד רויאל קריביאן, שהוא החברה המובילה בתחום השיט הבינלאומי. לכן אנחנו יכולים להציע את אוניות הכי גדולות בעולם, הכי חדישות, הכי מאובזרות ומושקעות. רק לרויאל קריביאן יש אוניות עם משטח החלקה על הקרח, עם בריכת גלישת גלים, עם מדרחוב שלם של חנויות ובתי קפה - כל מיני מרכיבים שמשדרגים את חוויית הקרוז לרמות שקשה להאמין. עוד יתרון לגודל הוא שאנחנו יכולים להציע מסלולי הפלגה כמעט בכל מקום בעולם שבו יש ים. כמעט אמרתי כל חור בעולם. יתרון שלישי: בזכות רמת השירות הגבוהה אנחנו כמעט לא שומעים את המילה תלונה.

כל היתרונות האלה גורמים לכך שאנחנו חיים מהלקוחות החוזרים וצומחים בזכות לקוחות חדשים. כך שגם השנה רשמנו גידול באחוז דו ספרתי במספר ישראלים שיצאו דרכנו להפלגה.

 

- אז שוב עשיתם כסף.

כן, אבל השנה לא הגדלנו את מחזור המכירות. תשאל איך זה יכול להיות? פשוט, רוב המכירות שלנו היו למסלולים בים התיכון ובאירופה, מקומות שבהם המחירים ירדו מאוד בגלל המשבר הכלכלי וחולשת היורו. ממילא, גם העמלות שחילקנו לסוכנים לא עלו השנה, ולפעמים אפילו ירדו - במקרים שבהם השתנה מרכיב המיסים הגלום במחיר ההפלגה.

 

- בתנאים כאלה, איך אתה יכול לדרבן את הסוכן להגביר את המכירות?

קודם כל, השנה למדנו שצריך להציע לקהל הישראלי בצורה מקצועית את המסלולים שמתאימים לו במיוחד. הישראלי אוהב יעדים חדשים? צריך להציע לו מסלולים שעוד לא עבר בהם. הישראלי אוהב מרחב? צריך להציע לו חדרים יותר גדולים בתוספת לא גדולה למחיר. לקהל היותר מעודן אנחנו ממליצים להציע את האוניות של חברת סלבריטי, וללקוחות בעלי הממון שמחפשים מסלולים חדשים אפשר להציע את ההפלגות היקרות של חברת אזמארה קלאב. כולן חברות בנות באותו תאגיד.

 

- זו גם היתה שנת האסון של קוסטה קונקורדיה. אתה רוצה להגיד לי שלא היתה לכך השפעה שלילית?

התגובה הראשונה היתה הלם, גם אצלנו וגם אצל ציבור הלקוחות. אבל הישראלי שוכח מהר, והוא גם מספיק אינטליגנטי להבחין בין קוסטה לבין החברות שלנו, וגם מספיק נבון לדעת שקפטן מטומטם אחד לא יכול ללמד על כלל הענף. כך שבסופו של דבר, האסון לא באמת השפיע עלינו.

 

- אם כך, אצלכם הכל בסדר.

לא הכל. אנחנו ממשיכים להיות מוטרדים מכך שסוכן הנסיעות לא מציע ללקוח ביוזמתו את ההפלגה כאופציה לטיולים ונופש, וחבל. זו טעות גדולה. כי מה שהסוכן מציע ללקוח בדרך כלל אפשר למצוא גם באינטרנט, ואילו ההפלגות הן מסובכות מדי לשיווק באינטרנט. בקיצור, אנחנו ממשיכים במאמצים לחנך את סוכן הנסיעות להציע ללקוח שלו קרוזים.

 

- מה אתה צופה לשנה הקרובה?

במידה שיהיה כאן שקט - הסיפור האיראני נראה לי רק רעש וצלצולים, בתקווה שלא אתבדה - הישראלים ימשיכו לבכות שקשה להם ובאותו הזמן ימשיכו לנדוד בעולם כמו שהם אוהבים. היום כבר אין הרבה יעדים חדשים שאפשר להציע למי שנסע הרבה בשנים האחרונות, לכן השיט, שמביא אותך לכל מיני פינות נידחות על פני כדור הארץ, הופך להיות האפשרות המועדפת. סוכן נסיעות שלא מבין זאת חוטא למקצוע שלו. בקיצור, אנחנו חוזרים ומדגישים, שוב ושוב: אין עוד תחום תיירותי שנותן לסוכן הנסיעות עמלות כל כך נדיבות ואין עוד תחום ששומר כל כך בקנאות על האינטרסים של הסוכן.

 

- מתי סוף סוף תתחילו להעלות נוסעים בנמלים ישראלים?

לא רק שאין תוכניות כאלה בתקופה הנראית לעין - האמת המצערת היא שבשנה הקרובה האוניות של רויאל קריביאן כלל לא יעגנו בישראל. בגלל ההתפתחויות במצרים החברה החליטה להפסיק לעגון שם, ואשדוד או חיפה לבדן הן לא מספיק אטרקטיביות כדי להפליג עד לחוף המזרחי של הים התיכון.

12/09/2012