19.04.2024
 
סיטונאות מונה: אתר חדש למוצרי נישה ואקזוטיקה

 

 

מאת גיורא נוימן

מונה טורס סיטונאות עומדת לפתוח בקרוב אתר חדש, נפרד מהאתר של הרשת הקמעונאית מונה טורס. באתר יוצגו רק מוצרי הנישה שבהם מתמחה החברה: חבילות ליעדים אקזוטיים, חבילות קרוז, ספא ומוצרי פרימיום.

שלומי ברק, מנהל מונה סיטונאות, מספר כי בנוסף, בימים קרובים החברה עומדת להציג את חבילות החורף שלה, שיכללו טיסות ומלון על בסיס סדרות למדריד ולאמסטרדם בסופי שבוע, וכן לווינה. באשר לשנה הבא, החברה מתכוונת לשים דגש מיוחד על טוסקנה.

"המוצר העיקרי שלנו למזרח אירופה הוא חבילות למוסקבה, קייב וגם סנט פטרסבורג," אומר ברק. "החבילות מבוססות על טיסות אל על, שבה יש לנו מושבים בהתחייבות. אנחנו מצליחים למכור כ-200 חבילות בשבוע ומאוד מרוצים מפעילות זו," הוא מספר.

עונת החגים דווקא די רווחית, אומר ברק, בניגוד לאוגוסט, שבה חלק מהמארגנים מכרו חלק מהמוצרים בהפסד, כי ההיצע היה גדול מהביקוש. "מי שמכר באוגוסט ברצלונה, ברלין או בורגס הפסיד כסף. מי שמכר כרתים, פראג או בודפשט - הרוויח."

באשר לשנת תשע"ב כולה, ברק מגדיר אות כשנה לא פשוטה: "את סימני המיתון הרגשנו כבר מיוני. למכור את אוגוסט היה יותר קשה מאשר בשנה שעברה. המחזורים היו יותר קטנים ומחירים פחות רווחיים. תופעה חדשה שנחשפנו אליה השנה היה החדירה לשוק והגידול בפעילותן של חברות הקופונים. אלה הפכו למסלקה של הענף, למגרש הגרוטאות שאליו הסיטונאים מפנים את הפגרים שלהם, כפי שאני מכנה זאת. פעם הקול סנטרס היו קולטים סחורה כזו, כיום אלה חברות הקופונים."

לדברי ברק, בשוק שבו שולי הרווחיות הם קטנים עד זעירים, לא סביר שסיטונאי ייתן הנחה אמיתית למוצר שנמכר באמצעות קופון, אלא אם כן הוא תקוע עם הסחורה ומוכן למכור אות במחירי הפסד. "רק מי שיש לו מוצר ייחודי, שאינו בר השוואה, יכול להרשות לעצמו לתמחר אותו בשתי רמות מחיר, אחת אצלו בדלפק והשניה דרך קופון."

12/09/2012