17.04.2024
 
מלון "האפנדי" בעכו צורף לרשימת מלונות הבוטיק היוקרתיים של חברת SLH

 

 

שירות חדשות תיירות

החברה הבינלאומית היוקרתית SLH צירפה את מלון בוטיק "האפנדי" בעכו לרשימה המכובדת של בתי המלון היוקרתיים. זהו המלון הראשון בישראל שצורף לרשימה הנחשבת בעולם למלונות בוטיק.

אורי ירמיאס מבעלי "האפנדי" בעכו העתיקה אומר: "אנו גאים, כי רשת הייצוג היוקרתית בעולם למלונות בוטיק SLH בחרה במלון האפנדי כמלון הראשון בארץ המתאים לדרישות הגבוהות של הרשת, עמלנו רבות להגיע עד הלום. המלון אינו עוד מלון לשהות בו בביקור באזור אלא סיבה להגיע למלון על כל יופיו ופינוקיו ולעכו העתיקה, העיר הקוסמופוליטית האוצרת בתוכה 4,000 שנות היסטוריה מפוארת, זאת בנוסף לנופש, ים ורוגע שמספק המלון המפואר" אומר ירמיאס.


רשת SLH נוסדה לפני 21 שנה וחולשת כיום על 520 מלונות בוטיק יוקרתיים ב-70 מדינות ובעלת מועדון לקוחות בינלאומי מרשים במיוחד של 140 אלף חברים, כאשר מגמת ההתרחבות הולכת וגדלה.
בינואר 2012 דיווחה החברה על צמיחה חיובית במהלך שנת 2011 ועל עלייה בהכנסות בשיעור של 23%, כ-96.3 מיליון דולר, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2010.

ככל ששוק היוקרה המקוון ממשיך להתרחב, עם מספר גדל והולך של קמעונאים מבוססי אינטרנט הנכנסים לשוק, SLH רושמת צמיחה גדולה בתחום זה. בסוף שנת 2011 נרשמה ברשת עלייה גבוהה של 71% בהכנסות מהזמנות באמצעות האינטרנט. כמו כן חלה עלייה של 24% במספר מבקרים באתר לממוצע של 8,500 כניסות ביום.
בנוסף הכניסה הרשת לשימוש אפשרות להזמנות בינלאומיות למלונות הבוטיק שלה באמצעות טכנולוגית  App iPhone באופן ידידותי ומהיר יותר למשתמש, כמו גם הרחבת השימוש בפייסבוק ובטוויטר עם מספר עוקבים בינלאומי בטוויטר של 10,000 איש.

"האפנדי" הינו מבנה צלבני שהוסב למלון לאחר שמונה שנות שיפוצים ושחזור ציורי התקרה על ידי מומחים מאיטליה. תהליך השימור והשיפוץ של המבנה החל בשנת 2003. המבנה בלב עכו העתיקה שופץ, שוחזר והוסב למלון בוטיק איכותי, שאינו דומה במאפייניו למלונות אחרים. יחודיות המלון נובעת מערכו התרבותי וההיסטורי ומרמת עבודות השימור והשחזור הנרחבות שהושקעו במקום לצד רמת גימור גבוהה.

במלון 12 חדרים בעלי אופי, גודל וצביון מקורי היסטורי משלו. לחלקם, תקרות מצוירות ומקושטות בעיטורים מקוריים לתקופה העות'מאנית ששוחזרו על ידי מומחים לרסטורציה ואמנים מוונציה, המתמחים בשחזור ציורי קיר. בחלק מהחדרים היחודיים תקרות עץ משומרות, בגובה של עד 6 מטרים.

בקומה העליונה, חלל מרכזי מרווח, המשתרע בין החדרים ומעוטר קשתות, חלונות מקומרים גדולים וחלונות עגולים עטורי פיתוחים. רוב החלונות במלון פונים לנוף הים ומחלקם ניתן לצפות בנופה של עכו העתיקה. מגג המלון, נשקפים גגות הבתים, צריחי המסגדים וכמובן הים. בחדר האוכל המרכזי שולחן אבירים עשוי עץ טבעי בו מוגשות ארוחות הבוקר בניצוחו של שף המלון.

במבנה "האפנדי" גם מרתף מקורי מהתקופה הצלבנית עם שרידים מהתקופה הביזנטית שהוסב למרתף יין. במבנה, חמאם טורקי מקורי בן 400 שנה, שסביבו נבנו חדרי טיפולי הספא. בעיצוב המלון נבחרו רהיטים חזקים, בעלי קווים פשוטים, שלא ייצרו עומס חזותי, ויאפשרו לציורי הקיר וחלונות הענק את הכבוד והמקום הראוי.


המבנה הוכרז כמבנה לשימור מחמיר. עבודות השימור והשחזור התקיימו בפיקוח רשות העתיקות, תוך הקפדה על שמירת העבר המפואר של הבית. נעשתה גם עבודת תיעוד ותכנית שימור מפורטת כולל התייחסות לצבעים, רצפות, חלונות, דלתות עיטורים וכד'. על פי תכניות אלו עבדו הרסטורטים האמנים וצוות ההקמה והבנייה ולכן התארך השיפוץ לאורך מספר שנים.

05/09/2012