28.03.2024
 
28 בקשות להסבה והשבה של מעל 1,000 חדרי מלון בהשקעה כוללת של כ-272 מיליון שקלים - הוגשו למרכז ההשקעות של משרד התיירות לצורך קבלת מענקים

 

שירות חדשות תיירות

במסגרת נוהל לסיוע ולעידוד הסבה או השבה של מבנים לבתי מלון, קיבל משרד התיירות בשבוע שעבר 28 בקשות לבנייה של מעל ל-1,000 חדרי מלון חדשים, בסך השקעה כולל של כ-272 מיליון שקלים. לאחר שיבחנו הבקשות יהיו היזמים זכאים למענקים בגובה של עד 20% מגובה ההשקעה ועד 28% באזור ירושלים וטבריה.

הבקשות שהוגשו לאזור ירושלים הינן לבניית 323 חדרים בהשקעה של כ-83 מיליון שקלים. באזור טבריה מדובר על 100 חדרי מלון בסך השקעה של כ-26.5 מיליון שקלים. לחיפה הוגשה בקשה לבניית 54 חדרי אירוח בהשקעה כוללת של כ-20 מיליון שקלים. הוגשה גם בקשה לבניית 64 חדרי אירוח בכפר החורש, בהשקעה של כמעט 32 מיליון שקלים.   

כמות גדולה זו של בקשות משתלבת היטב עם המגמה הכללית המורגשת בבתי המלון בארץ, הנהנים בתקופה האחרונה משיעורי תפוסה גבוהים ומרווחיות. העלייה המתמדת בשנים האחרונות במספר התיירים המגיעים לישראל, גורמת לאופטימיות בקרב יזמי מלונאות, ומובילה לריבוי פרויקטים. משרד התיירות מעודד בניית חדרי מלון, בין היתר כחלק ממדיניות הרחבת ההיצע המלונאי ליצירת תחרות, שתוביל להוזלת מחירי הלינה בישראל לטובת תיירות הפנים והחוץ.

כמו כן, לראשונה מזה שנים, בעקבות הוספת אזור ים המלח למפת אזורי עדיפות לתיירות, הופץ לאחרונה חוזר מנכ"ל הקורא להרחבת בתי מלון באזור זה. עקב כך, התקבלה במשרד התיירות בקשה ממלון לוט ים המלח לבניית 30 חדרי מלון נוספים. הבקשה תבחן בימים הקרובים.

מלבד הבקשות הללו, שעוברות כעת תהליך בדיקה ואישור במשרד התיירות, נמצאים כיום כ-6,000 חדרי מלון נוספים בתהליכי בנייה או בשלבי תכנון מתקדמים. עם זאת, כדי לעמוד ביעד שהציב משרד התיירות ל-5 מיליון תיירים בשנת 2015, עדיין חסרים בישראל כ-13 אלף חדרי מלון.

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב: "המענקים שנותן משרד התיירות ליזמים בתחום המלונאות מביאים להגדלת ההיצע המלונאי, בעיקר באזורים בהם קיים מחסור חמור, כמו ירושלים וטבריה. תוספת חדרי מלון נוספים תגביר את התחרות ותביא להוזלת מחירי הלינה. בים המלח אנחנו כבר עובדים על תכנית לבניית 12-16 בתי מלון נוספים, כחלק מתכנית פיתוח תיירותי ושיקום סביבתי כוללת של אזור זה".

02/09/2012