17.04.2024
 
מיזם תיירותי: טיולתרון - טיול מומחז

 

 

שירות חדשות תיירות

טיולתרון הינו מיזם תיירותי הכולל טיול מומחז, המספר את סיפורם של גיבורי הסיפור המקראי על רקע נופו של הגליל התחתון. ההצגות, על רקע הנוף האותנטי בו פעלו ונלחמו דמויות מקראיות שונות, מספקים תפאורה מוחשית המחזירה את הצופים אל העבר בצורה חווייתית.

במהלך הטיול יפגשו המטיילים במספר אתרי טבע הנמצאים בהרי הגלבוע ועמק יזרעאל, דמויות מפתח כשאול המלך, אחאב מלך ישראל ואשתו המלכה איזבל, דבורה הנביאה, יעל אשת חבר הקיני, ודמויות נוספות שהיו בעלות השפעה מכרעת על ההיסטוריה של העם. כשהטבע האותנטי בו מתרחשת ההצגה, משמש כתפאורה לסיפור המקראי.

הטיולתרון עורך שלוש עד ארבע הצגות בטיול. ההצגה מלווה גם בקישור לתקופה ולרקע ההיסטורי ומומחזת על ידי שחקנים הלבושים בהתאם לתקופה המקראית. ההצגות הנאמנות למקור - התנ"ך, מתאימות לקהלים שונים. הטיולתרון עורך טיולים ייחודיים לנשים, גימלאים, ילדים, קבוצות ומשפחות, ומתאים את אופי הטיול וההצגות על פי האוריינטציה של הצופים המטיילים. ההצגות מפעילות את החושים ומסייעות לפיתוח יחס והזדהות לדמויות ולעולם הערכים שהן מייצגות, ואף משתפות את הצופים בדילמות ובחווית המשחק. ההצגות מתרחשות במקומות שונים כמו נחל קייני, תל יזרעאל ועין יזרעאל, כתף שאול בהרי הגלבוע.

משך הטיול: כשלוש שעות.

טיול נוסף המוצע במסגרת הטיולטרון הוא זה בו יפגשו המטיילים במספר אתרי מורשת ומצפים הנמצאים בעמק יזרעאל, דמויות מפתח כגולדה מאיר שהגיעה לקיבוץ מרחביה, ראשוני המתיישבים של עין חרוד, רכבת העמק ו"הקומקום" שהיווה נושא חשוב לדון בו בהקשר לערכי השיתוף והשוויון בקיבוצים.

הטיולתרון עורך שלוש הצגות בטיול, ביקור באתרי מורשת ונוסטלגיה הקשורים לראשית ההתיישבות בעמק. ההצגות מלוות גם בקישור לתקופה ולרקע ההיסטורי ומומחזת על ידי שחקנים המגלמים את חלוצי ההתיישבות. הסיור מתאים לקהלים שונים, תוך שימת דגש לאוריינטציה של הקהל. ההצגות מתרחשות במקומות שונים כמו החצר הגדולה בקיבוץ מרחביה, בית הקברות הישן של עין חרוד, בית השיטה במצפה על רקע קרונות רכבת העמק המקורית והדוידקה מוזיאון לחפצי ערך נוסטלגיים.

משך הטיול: כשלוש שעות.

אתר הטיולתרון: www.tiultron.co.il

31/08/2012