26.04.2024
 
תחרות צילום: "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת"

 

 

שירות חדשות תיירות

תחרות "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת" (Wiki Love Monuments), הינה תחרות בינלאומית לצילום ותיעוד של אתרים מורשת בעולם והיא תתקיים זו השנה השנייה ב-33 מדינות ברחבי העולם. בשנה שעברה והראשונה לקחו חלק בתחרות 18 מדינות, ובמסגרתה צולמו 167,000 תמונות של אתרי מורשת ברחבי אירופה. השנה תצטרף ישראל לתחרות והגולשים בישראל במהלך חודש התחרות (14 בספטמבר-14 באוקטובר) יוזמנו לעלות לוויקישיתוף תמונות של אתרי המורשת בישראל, ולזכות בפרסים הן במסגרת התחרות בישראל והן בתחרות העולמית ולהשתתף במגוון אירועים וסדנאות ללא תשלום.

התחרות מופקת בעשרות המדינות על ידי מאות מתנדבי ויקימדיה, במטרה להעלות מודעות כלל ארצית ועולמית לאתרי מורשת וחשיבות שימורם תוך הפצת תמונות חופשיות לשימוש באינטרנט. "ויקיפדיה למען אתרי מורשת" בישראל מופקת על ידי מתנדבי עמותת ויקימדיה ישראל, בשיתוף עם המועצה לשימור אתרים בישראל, ובחסות איגוד האינטרנט הישראלי, Google ישראל, בית הספר לצילום "גליץ" ופרויקט "פיקיוויקי".

כל משתתף בתחרות יוכל לעיין ברשימת אתרי המורשת המופיעה באתר התחרות (http://wlm.wikimedia.org.il), או לצפות באתרי המורשת הסמוכים אליו באמצעות מפות Google, להעתיק את המספר הייחודי של אתר המורשת ובאמצעות ממשק ההעלאה המיוחד לעלות אותם לוויקישיתוף, מיזם התמונות החופשי של תנועת ויקימדיה. כל התמונות המועלות במסגרת התחרות יהיו ברישיון cc-by-sa, רישיון חופשי לשימוש המאפשר לציבור לעשות שימוש בתמונות ללא תמורה.

במהלך חודש התחרות, תקיים ויקימדיה ישראל ביחד עם המועצה לשימור אתרים עשרות אירועים חופשיים ברחבי הארץ. הסיורים יתקיימו ברובם בימי שישי וימשכו כשעה וחצי, בהם יקבלו המשתתפים סקירה על האתרים ההיסטוריים באזור ויוזמנו לצלם אותם ולעלות לאתר התחרות. כל הסיורים ללא עלות ובהרשמה דרך אתר האינטרנט של התחרות. כמו כן באתרי המועצה לשימור אתרים ברחבי הארץ יוקמו עמדות מידע אשר יאפשרו לציבור במהלך השבוע להגיע לקבל מידע על התחרות ואתרי המורשת.

כמו כן בשיתוף פעולה עם בית הספר לצילום "גליץ" יתקיימו סדנאות צילום אשר ידריכו את הציבור בצעדים הבסיסיים לצילום נכון של אתרים ונופים בשטח. ההשתתפות בסדנה חופשית גם היא לאחר הרשמה באתר האינטרנט.

צוות שיפוט מיוחד, שבראשו יעמוד הצלם רונן אקרמן, ושיכלול צלמים ישראלים נוספים אחרים, נציגים מקהילת העורכים בוויקיפדיה, אנשי תרבות ונציגים מטעם נותני החסות יבחרו מתוך מגוון התמונות שיעלו במסגרת התחרות את עשרת התמונות הטובות ביותר. שלושת הזוכים הראשונים יזכו בפרסים בגובה 5,000 שקלים 3,500 שקלים ו-1,500 שקלים, אשר יוענקו להם באירוע סיום מיוחד. בנוסף, עשרת התמונות המובילות, ימשיכו לתחרות הבינלאומית, בה צוות השיפוט הבינלאומי, יבחר את התמונות הטובות ביותר מבין כל המדינות המשתתפות ויעניק פרסים נוספים.

במקביל לתחרות העולמית, תתקיים תחרות נוספת לבחירת תמונה "חביבת הקהל" שיערוך איגוד האינטרנט, באמצעות אתר התמונות הישראלי החופשי "פיקיוויקי (pikiwiki.org.il).

דרור לין, מנהל הפרויקט בעמותה: "ויקיפדיה אוהבת מורשת היא התרומה שלנו בוויקיפדיה להעלאת המודעות והזיקה של הציבור לאתרי המורשת ההיסטורים בארץ ובעולם, וכמובן, חשיבות השימור והערך המוסף העומד מאחוריהם. אך גם תוך כדי התחרות מרחיבים בעזרת הציבור את מאגר התמונות החופשיות של אתרי מורשת בוויקישיתוף, ויוצרים עוד תוכן חופשי, שזמין לכל אחד, ללא תשלום, בדיוק כמו ויקיפדיה".

לאתר התחרות ולמידע נוסף: www.wlm.org.il

 

23/08/2012