09.05.2024
 
סגן נשיא לופטהנזה על החלפת המטוסים בקו לישראל מהחורף הקרוב: "מדובר בירידה ברמת המוצר שאנו מוכרים"

 

 

מאת גדי קנר

במפגש עם עיתונאים במסגרת ביקורו בישראל, התייחס סגן נשיא לופטהנזה, קרסטן שפר (Schaeffer) לסוגיית החלפת המטוסים רחבי הגוף בקווים לישראל במטוסים צרי-גוף, החל מעונת החורף הקרובה: "אנו יודעים שמדובר בפגיעה בעסקינו, אך אנו נוטלים בכך סיכון מחושב. הסכום שנחסוך בעקבות המהלך הוא משמעותי. בתרחיש קיצוני, גם אם נאבד את כל התנועה העסקית, מה שלא יקרה כמובן, עדיין נרוויח כסף בעקבות המעבר למטוס צר. אין ללופטהנזה 'שוגר דדי' שיממן אותנו, אלא אנו רוצים לשמור על עצמאות בניהול עסקינו, ולא להסתבך בצרות ולהזדקק לחסדי אחרים, כפי שקרה לחברות תעופה אחרות".

שפר הוסיף ואמר: "אנו מודעים לאפשרות כי מתחרים, כמו אל על ובריטיש איירווייס, ינגסו בנתח השוק שלנו, בייחוד זה העסקי, אך אין לנו ברירה - זו החלטה שהייתה מחוייבת המציאות. נושא הקו לישראל עולה לאחרונה כמעט בכל ישיבת הנהלה של החברה - זו מידת החשיבות שאנו מעניקים לקו לישראל. אנו מקווים שהלקוחות יבינו בסופו של דבר שאנו לא מוכרים רק מושב, אלא חוויית שירות כוללת. ברמה המקומית, אנו חייבים להודות, מדובר בירידה ברמה של המוצר שאנו מוכרים - אין דרך לעקוף את ההגדרה הזאת. גם עובדי הסניף המקומי שלנו לא כל כך מרוצים מכך - הם עבדו שנים כדי למצב אותנו ברמה שאנו נמצאים, וכעת הם חייבים לעבוד יותר קשה כדי להשאיר אותנו ברמה זאת. אך הבהרנו, ואנו עומדים על כך, שלשינוי המטוסים הפועלים בקו אין קשר למחוייבותנו לשוק הישראלי ולגידול בו".

שפר אמר עוד כי "עם חתימת הסכם השמים הפתוחים בין האיחוד האירופי לישראל, לופטהנזה תפעל לקבלת תדירויות נוספות מפרנקפורט, מינכן וברלין. בחסות ההסכם נמלי התעופה הללו ייפתחו בהדרגה ושלוש תדירויות נוספות יתאפשרו מכל עיר, ובסך הכל תשע תדירויות שבועיות נוספות".

זהו ביקורו הראשון של שפר, סגן נשיא לופטהנזה ומנהל אזורי לדרום מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, המוצב דרך קבע בדובאי, בישראל, במסגרת תפקידו הנוכחי.

22/08/2012