26.04.2024
 
ראשל"צ: מכרז למלון בוטיק חדש בבניין העיריה הישן

 

 

שירות חדשות תיירות

עיריית ראשון לציון פירסמה בשבוע שעבר מכרז להקמת מלון בוטיק בבניין העירייה הישן ובשני בניינים סמוכים אליו, המיועדים לשימור. מלון זה יהיה המלון הראשון בראשון לציון.

במסגרת המכרז, מציעה העירייה ליזמים להציע הצעות להשלמת תכנון מפורט וביצוע עבודות שיפוץ ושימור במבנים. לאחר מכן יוכל היזם לתפעל את המלון לתקופה של עד 25 שנה. מבנה בית העירייה הישן מיועד לשמש כמרכז של המלון והוא יכלול בתוכו את מרבית הפונקציות הנדרשות למלון ברמתו. המלון כולו יכלול עד כ-44 חדרי אירוח.

המבנים המיועדים למלון הינם בבעלות עיריית ראשון לציון והם ממוקמים במדרחוב רוטשילד בעיר, המהווה את לב לבו של מרכז הרובע ההיסטורי של העיר. המדרחוב, אשר מצוי בימים אלה בעיצומו של תהליך שדרוג, נמצא בחלקו המזרחי של רחוב רוטשילד - הרחוב המסחרי המרכזי בלב ראשון לציון, המזמן תנועת הולכי רגל רבה, ורצוף בחנויות ומסעדות. המדרחוב גובל בגן המושבה, ונמצא בסמוך ליקב ההיסטורי ולבית העירייה הנוכחי.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, מסביר את המיקום הייחודי למלון הבוטיק: "אזור לב העיר ההיסטורית מהווה מוזאון פתוח, המספר את סיפורה של תחילת ההתיישבות בראשון לציון. כל אחד יכול להלך בין רחובותיה ואתריה, להרגיש ולחוות את התפתחות התרבות המקומית והארצישראלית ולעקוב אחר נקודות ציון בצמיחתה של המושבה הקטנה, שהפכה לעיר הרביעית בגודלה בישראל. מלון הבוטיק של ראשון לציון משלב בין אופייה הנוכחי של העיר לניחוחות העבר, להיסטוריה ולתרבות. לצד הקידמה, הטכנולוגיה, הרגלי הצריכה והטרנדים העדכניים הפועמים בעיר, נושם הרובע ההיסטורי של העיר את עברו".

שימור המלון הוא חלק מתכנית כוללת שמוביל ראש העירייה לשימור כמאה מבנים מראשית ימי המושבה, מתוך מטרה להחזירם למצבם המקורי באמצעות שיפוץ, שיקום, שדרוג ושחזור אלמנטים. בשנים הקרובות יזכה המתחם כולו לפעילות שימור נרחבת, שתהפוך את מרכז העיר ההיסטורי למרכז תיירותי אטרקטיבי.

יועץ העירייה לפרויקט, מיקי שורץ, אומר כי הקמת מלון הבוטיק בראשון לציון נבחנה בעבודה כלכלית מקיפה שסקרה את צרכי המלונאות בישראל ואת היתרונות של ראשון לציון, כעיר בעלת פעילות מסחר ענפה, נגישות מצוינת, חוף ים, וגם, כעיר המתעתדת להיות מרכז עסקי: "מתוך הסקירה שערכנו, אין ספק כי יש צורך לאומי בחדרי אירוח נוספים באזור תל אביב והסביבה. מלון הבוטיק יהיה קטן ואיכותי ויפנה לשוק תיירות הפנים, חובבי ריגושים וחדשנות ולאנשי עסקים מהארץ ומחו"ל ".

21/08/2012