11.05.2024
 
ההתאחדות: גביית יתר מופרזת מתיירים נכנסים עבור שירותי מוניות מנתב"ג

 

שירות חדשות תיירות

החטיבה לתיירות נכנסת של התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל פנתה לשר התחבורה בנושא "גביית יתר מופרזת" מתיירים עבור שירותי מוניות מנתב"ג.  

במכתב, עליו חתום מנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל, נטען כי "עבור כל נסיעה מנתב"ג גובים מן התיירים שזה עתה נכנסו לישראל מחירים הגבוהים מאלה הנגבים עבור נסיעה בכיוון השני - אל נתב"ג - בשיעור שבין 30% ל-50%, כפי שנבדק ופורט לאחרונה במספר פרסומים.

"לא זו אף זו, אל שולחן החטיבה לתיירות נכנסת בהתאחדות מגיעות עדויות על מנהג נוסף הרווח בין נהגי המוניות אשר אוספים תיירים נכנסים מנתב"ג ומסיעים אותם למקומות שונים בארץ: הנהגים אינם מאפשרים לנוסעים להכניס עמם למונית את מטען היד שאיתו טסו (בדרך כלל מדובר בתיק יד, בתיק מחשב או לכל היותר במזוודה אישית קטנה), ומנחים את הנוסעים להכניס פריטים אלה לתא המטען של המונית, כדי - בסיום הנסיעה - לגבות תמורה נוספת עבור הובלת כל תיק ששהה בתא המטען.

"גם זה הינו כלל שאינו מופעל בנסיעות של אותן מוניות בדיוק אל נתב"ג. למותר לציין כי התנהגויות כאלה אינן נהוגות במדינות אחרות בהן רבים מאיתנו מבקרים באופן תדיר. ידוע היטב כי הרושם הראשוני משפיע רבות על יחסו של אדם לסביבתו, וכך אף בעת כניסתו של תייר שהגיע לביקור בישראל מארץ אחרת. מצער מאד ומרגיז לגלות, כי בפגישתם הראשונה של התיירים הנכנסים עם מדינת ישראל הם נתקלים במחיר יקר במיוחד ובשירות לקוחות נצלני."

התאחדות קראה לשר התחבורה "להפעיל את השפעתו החשובה על הגורמים השותפים למגמה נפסדת זו כדי לשים לה סוף, ובוודאי לגנותה בריש גלי."

19/08/2012