24.04.2024
 
שר התחבורה אישר לישראייר לטוס למוסקבה

 

 

שירות חדשות תיירות

התחרות בקו למוסקבה צוברת תאוצה. שר התחבורה ישראל כץ מינה היום את חברת התעופה ישראייר כמוביל נקוב שני בין נתב"ג למוסקבה, לצד חברת אל על.

מינויה של ישראייר כמוביל נקוב נוסף התאפשר בעקבות הסכם תעופה שנחתם לפני מספר שנים בין ישראל לרוסיה, הסכם המאפשר לכל צד למנות חברות תעופה נוספות כמפעילות טיסות סדירות בין שתי המדינות.

חברת אל על מפעילה כיום בקו נתב"ג מוסקבה 17 טיסות מתוך 21 הטיסות שיכולה כל מדינה להפעיל על פי ההסכם, ואילו חברת טרנסאירו הרוסית מפעילה את מלוא מכסת הטיסות.

השר כץ ציין כי מינויה של ישראייר כמוביל נקוב נוסף בקו למוסקבה יתרום להגברת ההתחרות והגדלת תדירויות הטיסות של החברות הישראליות, ואף יביא להוזלה של מחירי הטיסות בקו. "תנועת הנוסעים בין ישראל ומוסקבה עומדת כיום על כחצי מליון נוסעים, ומתן אפשרות לחברת תעופה ישראלית נוספת לפעול בקו עשוי להגדיל את מספר הנוסעים בקו," הוסיף כץ. 

כץ הוסיף כי צעדיו להוסיף טיסות בין ישראל ומוסקבה, ומתן אפשרות לחברות נוספות לפעול בין שתי המדינות, מתבצעת במסגרת יישום הליך הליברליזציה בענף ההובלה האווירית, שכבר הביא לגידול משמעותי במספר הטיסות ובתנועת הנוסעים לישראל וממנה.

31/07/2012