20.04.2024
 
חדש: לימודי תיירות ופנאי במכללת אשקלון

 

שירות חדשות תיירות

המועצה להשכלה גבוהה נתנה אמש היתר לפתיחת חוג ללימודי תיירות ופנאי במכללה האקדמית אשקלון.

הלימודים בתכנית החדשה ייפתחו כבר בשנה"ל הקרובה - בחודש אוקטובר, זאת לאחר שוועדת הבדיקה במועצה להשכלה גבוהה מצאה את התכנית ראויה ונדרשת למשק הישראלי ולמשק התיירות בכלל. הלימודים בחוג יתקיימו במתכונת דו-חוגית בשילוב חוג שני לבחירה: לימודי ארץ-ישראל; פוליטיקה וממשל; סוציולוגיה ואנתרופולוגיה; פסיכולוגיה, וקרימינולוגיה. בוגרי החוג יוכלו להשתלב בתפקידי מפתח ו/או עתודה ניהולית בחברות וארגונים בתחומים הבאים: תיירות, אירוח ומלונאות, הוראה והדרכה ועוד. בתכנית ילמדו טובי המרצים בתחום לימודי תיירות ופנאי בהנהלתו של ד"ר עמוס רון.

תכנית הלימודים נועדה למי שמבקש להכיר מקרוב את מאפייני תעשיית התיירות והפנאי בארץ ובעולם. התכנית מתאימה הן לאלה שחושבים לעסוק בתחום והן לאלה שכבר עוסקים בתחום, אך מעוניינים בהעמקה אקדמית בתחומים אלה.

תכנית הלימודים בחוג כוללת שישה סמסטרים הפרושים על פני שלוש שנים. התכנית מורכבת מקורסי מבוא, קורסים מתקדמים, סדנאות, מחנה מחקר, קורס סמינריוני, מגוון של סיורים מקצועיים, ופגישות עם דמויות מפתח מענף התיירות והפנאי בארץ ובעולם. במסגרת הלימודים, יחלו הסטודנטים כבר בשנה השנייה ללימודים בפרקטיקום בחברות תיירות. לפרקטיקום תתלווה מלגה במימון המכללה האקדמית אשקלון על סך 5,000 שקלים.

ד"ר עו"ד פנחס חליוה, מנכ"ל המכללה האקדמית אשקלון: "אנו מברכים על הצלחתו של החוג החוג לתיירות ופנאי ברשותו של הד"ר עמוס רון, להוכיח את רמתו האקדמית הגבוהה ועמידתו בתנאים המחמירים של המועצה להשכלה גבוהה. המכללה האקדמית אשקלון שמה לה למטרה לשלב לימודים אקדמיים ברמה גבוהה מאד בפרקטיקה מקצועית שתסייע לסטודנטים בהשתלבות בשוק העבודה ובלימודים גבוהים. בגאווה גדולה, מוכיח החוג בתכניו כי השילוב הוא נכון והכרחי".

04/07/2012