31.07.2025
 
השטיח המעופף: נערכים לכל תרחיש

 

גיורא נוימן ריאיין את אייל קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף

כשאנחנו מתכננים את העונה הקרובה אנחנו מקווים לטוב אבל נערכים לכל תרחיש. לוקחים בחשבון מצד אחד את המצב הכלכלי המורכב, מצד שני את חולשת היורו שיכולה דווקא להוזיל לישראלים את הנופש בחו"ל, עוקבים בעין פקוחה אחרי התפתחויות אפשריות בתחום המדיני ביטחוני ושאר המשתנים שאינם בשליטתנו.

בזמנים של אי ודאות כלכלית זה אך טבעי שמשפחות יקצצו ויחסכו בהוצאה לנופש ולחופש, כך שסביר שנראה השנה עדיפות למוצרים זולים יותר.

באשר ליעדי הנופש, אין לי ספק שנראה השנה עליה בביקושים לאיטליה וספרד, ואנחנו מזהים גם חזרה לפראג, שהעניין בה דעך קצת בשנים האחרונות. יעדי הנופש הקלאסיים של ישראלים באיי יוון ובבולגריה ימשיכו לככב השנה. על רקע האווירה הכללית אנחנו מזהים גם מגמה של ישראלים שבודקים אופציה של נופש בארץ, במקום בחו"ל.

 

- למרות העובדה שנופש בארץ בדרך כלל יותר יקר מנופש דומה בחו"ל?

זה לא בהכרח נכון. תלוי בתקופה, תלוי באיכות המוצר. אבל מי שמחליט לצאת לנופש בארץ לא תמיד המחיר הוא שמדריך אותו. יש כאלה שנרתעים לנסוע לחו"ל באווירה הפוליטית הנוכחית, יש כאלה שמעדיפים לקבל שירות בעברית במרחק של חצי שעה טיסה מהבית ועוד סיבות.

31/01/2012